Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní webové stránky. Pro začínající živnostníky je nejjednodušším a nejvýhodnějším způsobem prodej přes prodejní formulář. Nepotřebujete pro něj žádné webové stránky. Díky němu můžete prodávat třeba přes své sociální sítě, blog, webináře atd. Po přečtení článku už budete vědět, který způsob prodeje přes internet pro vás bude nejvhodnější a nejvýhodnější.

Internetový prodej a jeho 3 základní podoby

E-commerce je král. Počet lidí, kteří nakupují online, se každým rokem zvyšuje. Zatímco dříve byl prodej přes internet spíše doplňkovou službou obchodníků s kamennými prodejnami, dnes na něm obchodování prakticky stojí. A kdo nenabízí online prodej, jako by nebyl.

Mezi hlavní výhody prodeje přes internet patří hlavně to, že probíhá 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Zákazníci nemusí opouštět své domovy a vy jako obchodníci vyděláváte kdykoliv a kdekoliv. Navíc se nemusíte „zahrabat“ jen na českém písečku. Můžete zdolávat i zahraniční trhy.

Jestliže víte, jaký produkt nebo službu chcete svým zákazníkům nabídnout, asi stojíte před otázkou, jak prodávat online, respektive, pro jakou formu online prodejte se rozhodnout.

Na výběr máte 3 možnosti:

  1. Prodej přes prodejní formulář – ideální pro začínající podnikatele. Prodej můžete spustit, i když nemáte vlastní webové stránky. Prodejní formulář jednoduše umístíte třeba na svůj blog nebo profil na sociálních sítích.
  2. Prodej přes šablony webových redakčních systémů – zlatá střední cesta pro ty, kteří nemají tisíce pro vytvoření vlastních webových stránek na míru. Stačí si jen vybrat šablonu webových stránek, naplnit ji obsahem a pro prodej používat integrované nástroje, které si v rámci předplatného zaplatíte.
  3. Prodej přes webové stránky naprogramované na míru – nejlepší řešení pro ty, kteří chtějí při online prodeji maximální svobodu a flexibilitu bez omezování. Tento způsob prodeje si ale žádá velkou finanční investici v řádech deseti – až statisíců a možná i více.

Prodávejte přes prodejní formulář

Jestliže s obchodováním začínáte, jistě oceníte co nejjednodušší a nejméně nákladnou formu internetového prodeje. Do rozjezdu vlastního byznysu je potřeba investovat. Investování vyžaduje důkladně promyšlenou rozvahu.

  • Do čeho se vyplatí investovat?
  • Bez čeho se neobejdete?
  • Kde můžete ušetřit?

Pokud chcete zjistit, jak váš podnik bude šlapat, nemusíte hned investovat tisíce do vlastních webových stránek. Prodávat můžete i bez nich. Existují platformy, které nabízejí prodejní formuláře. Patří mezi ně například i SimpleShop. Díky němu ušetříte za tvorbu webových stránek nebo pronájem webových šablon.

Xr:d:daf6yqlwfsq:360,j:4927818704423741,t:24040811

Svoje zboží nebo služby můžete prodávat na webinářích, školeních, sociálních sítích, na vlastním blogu… Prodej přes prodejní formulář je nejvhodnější pro:

  • jednotlivce,
  • malé firmy,
  • podnikatele.

Zkrátka jej ocení všichni, kteří hledají přímé řešení online prodeje.

Co se přes online prodejní formuláře nejčastěji prodává?

  • digitální produkty (e-booky, online kurzy, videa, členství, vstupenky atd.),
  • fyzické zboží, které nevyžaduje kategorizaci. Prodejní formulář nedokáže zboží detailně rozdělit například na dámská červená trička s potiskem. Zvládnete přes něj prodávat produkty, které nevyžadují kategorizaci. .

Jak prodejní formulář funguje?

Prodejní formulář si představte jako list papíru, který obsahuje nejnutnější informace potřebné k prodeji.

1. Na stránkách SimpleShopu se jednoduše zaregistrujete a vytvoříte vlastní formulář, který „obléknete“ do svých barev a bez problémů jej můžete „vytunit“ i o vlastní logo. Do formuláře vyplníte základní údaje, které se týkají produktu (cena, popis, fotografie atd.) a samotného zákazníka (jméno, adresa, kontaktní údaje atd.).

2. Jakmile si vytvoříte formulář, stačí ho „předat“ zákazníkovi. Odkaz na formulář můžete vložit na své webové stránky. Pokud je nemáte, formulář sdílejte třeba na svých sociálních sítích nebo blogu. Zkrátka jej zákazníkovi doručte tam, kde se v online prostoru pohybuje. Zákazník jej jednoduše najde a vyplní.

3. Prodejní formulář se postará o vystavení a odeslání objednávek i faktur. Po zaplacení odešle online produkty zákazníkovi. Pohlídá za vás placení, ukládá faktury a je přístupný pro účetní. Jako prodejce obdržíte veškeré podrobné informace, které se týkají prodeje produktu nebo služby.

4. Nabídněte svým zákazníkům různé způsoby placení. Konzervativní zákazníci ocení převod z účtu na účet, moderní zákazníci zase platby pomocí platebních bran. Čím jednodušší a dostupnější způsob placení, tím vyšší konverzní poměr.

5. Prodejní formulář můžete spárovat s nejrůznějšími marketingovými nástroji, které při podnikání používáte. Jde například propojit s e-mailingovým systémem, s fakturačním systémem, s analytickými nástroji atd.

Za „pronájem“ prodejního formuláře platíte, jen když skutečně prodáváte. A jak je to s platbou, když jste některý měsíc takříkajíc na suchu? Pokud nic neprodáte, za prodejní formulář od SimpleShopu nic neplatíte. Zkrátka fair play.

Prodej přes šablony webových redakčních systémů

Pokud se rozhodnete prodávat například e-booky, jiné digitální produkty, ale také fyzické zboží přímo na webových stránkách, můžete se rozhodnout pro jejich založení na platformách, které nabízí šablony pro zřízení webových stránek.

Xr:d:daf6yqlwfsq:341,j:3200231747788651127,t:24040809

Do tohoto typu webových stránek je možné integrovat prodejní formulář. SimpleShop spolupracuje s redakčními systémy:

  • WordPress,
  • Wix.com,
  • MioWeb.cz.

Jedná se o různé redakční systémy, kde platíte paušální poplatek za jejich „pronájem“. Výhodou jsou nižší náklady na zřízení a rychlejší zprovoznění. Pro start podnikání je toto ideální varianta. Zahrnuje celou škálu nástrojů a funkcí, které jsou při prodeji přes internet potřeba. Tomuto řešení se také říká tzv. krabicové řešení.

Co znamená krabicové řešení? Představte si svůj e-shop/stránky, jako krabici, kterou plníte zbožím. Krabice má určitou kapacitu. Jakmile ji naplníte, jste na svém maximu. Její kapacitu nemůžete „nafouknout“. Je to vlastně metaforické přirovnání k vašemu podnikání. Jakmile vaše podnikání přeroste to, co vám krabicové řešení nabízí, dojdete k limitu a nemůžete se posunout dál. A to vy právě potřebujete! V tomto okamžiku přichází na řadu naprogramování vlastních webových stránek na míru, které vás nebudou limitovat.

Prodej přes webové stránky naprogramované na míru

Pokud vaše podnikání přerostlo tzv. krabicové řešení, dostali jste se na další, vyšší úroveň. V tomto případě si necháte naprogramovat vlastní e-shop či webové stránky na míru. Budou odrážet vaše potřeby a potřeby vašeho podnikání.

Xr:d:daf6yqlwfsq:357,j:4927819657548741,t:24040811

U tohoto způsobu prodeje musíte počítat s vyšší investicí, která může dosahovat desítek až stovek tisíc korun. Někdy možná i více. Za svoje peníze ale získáte maximální svobodu, flexibilitu a zpracování na míru svého podnikání. Zřízení těchto webových stránek je nejen finančně, ale také časově náročné.

Výhody:

  • maximální kontrola nad designem,
  • integrace s různými nástroji a aplikacemi,
  • kopírování vašich potřeb,
  • uspokojení potřeb vašich zákazníků.

Nevýhody:

  • potřebná časová dotace,
  • vysoké zřizovací náklady,
  • potřeba technických znalostí nebo investice do vývojových služeb.

Máte zákazníkům skutečně co nabídnout?

Aby bylo vaše online podnikání úspěšné, je potřeba mít produkt, o který je zájem, ale také marketingový plán a strategii. Jak dosáhnete úspěchu v podnikání?

  1. Přijdete s produktem, o který je zájem – vyberte si zboží nebo službu, které rozumíte.
  2. Prozkoumáte trh a konkurenci – zjistíte, jak si vede vaše konkurence a budete se ji snažit překonat.
  3. Identifikujete své cílové publikum – zjistíte, kdo je váš ideální zákazník, co řeší, jak mu váš produkt pomůže, jakým jazykem zákazník mluví, kde se pohybuje, jaké sociální sítě používá, jak je starý nebo kde žije.
  4. Představíte svůj produkt zákazníkům – tady už se pohybujete v marketingovém rybníčku. Jde o propagaci produktu a způsob, jak jej „doručit“ zákazníkům. Tvořte relevantní obsah na sociální sítě, které vaše cílovka používá. Mluvte jejich řečí. Inzerujte svůj produkt a investujte do reklamy.

Při výběru způsobu prodeje se zamyslete nad tím, jak vážně to se svým byznysem myslíte. Menšímu podnikání budou nejlépe sedět prodejní formuláře a webové šablony. Megalomanské obchody se neobejdou bez vlastních stránek naprogramovaných na míru.

Jana pro vás píše články, které vás provedou nejen džunglí prodeje a podnikání. Když potřebuje vypnout, vyráží na túry po hřebenovkách. Miluje jídlo a ze všeho nejvíc sushi.
Jana Uvízová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu?

Rýsuje se vám v hlavě příběh, který byste rádi poslali do světa? Máte speciální znalosti a chcete se o ně podělit s ostatními? Psaní vám Přečíst
Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst
Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu (2)

Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu?

V dnešní době, kdy si může vlastní značku zřídit prakticky kdokoliv, je budování silné komunity kolem vašeho brandu důležitější než kdykoliv předtím. Přečíst
Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní Přečíst
Seznámení s obsahovým marketingem (5)

Seznámení s obsahovým marketingem

Co byste řekli na to, mít nástroj, který je podle 78 % firem účinný při získávání nových zákazníků? Nástroj, jenž zvyšuje zisky, buduje důvěru ve Přečíst
Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu

Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu?

Máte zkušenosti a vědomosti, o které byste se rádi podělili s ostatními? Pravděpodobně připravujete svůj první online kurz a přemýšlíte, jak a za kolik jej Přečíst
Chcete prodávat efektivněji řiďte se podle marketingové strategie stdc (6)

Chcete prodávat efektivněji? Řiďte se podle marketingové strategie STDC

Pokud potřebujete porozumět potřebám, preferencím a chování svých zákazníků při nakupování, je potřeba vědět, z jakých fází se nákupní proces skládá a co je pro Přečíst
Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji

Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji?

Persona je marketingový nástroj, který vám pomůže oslovit konkrétní zákazníky. Je mnohem specifičtější než cílová skupina. Přečíst
Online kurzy jako nastartování vašeho podnikání (2)

Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy

Prodáváte online? Máte, případně uvažujete o e-shopu? Věděli jste, že ze zákona musí váš prodejní web obsahovat určité náležitosti? Přečíst
Ss blog náhledovky (10)

Základy měření návštěvnosti a konverzí na webu pro začátečníky

V dnešní době by každého, kdo provozuje webové stránky měla zajímat návštěvnost webu. V tomto článku si povíme, jak začít. Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.