Jak si přivydělat z domova přes internet?

Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Chcete začít podnikat online nebo si alespoň přivydělat prodejem přes internet? Zjistěte, jaké digitální produkty můžete prodávat, jak zjistíte, v čem vynikáte a na co si máte dát pozor, když vybíráte platformu, přes kterou budete svoje obchody realizovat.

Jak začít podnikat na internetu? Prodávejte to, v čem jste dobří

Asi se nenajde na světě nikdo, kdo by nebyl rád za přilepšení ke svému rozpočtu. Takové přilepšení by mělo být ideálně nenáročné a zároveň výdělečné. Proto mnoho lidí přemýšlí o tom, jak si co nejefektivněji přivydělat z domu.

Pokud chcete podnikat nebo si finančně přilepšit prací z domova, nabízí se vám možnost online prodeje. Klíčovou otázkou je ale to, jestli máte co nabídnout. Před tím, než začnete zkoumat, jak rozjet e-shop nebo jakou platformu si vybrat pro prodej, zamyslete se nad tím, co chcete prodávat.

Co nabídnete svým potenciálním zákazníkům?

Pokud chcete být ve svém podnikání úspěšní, neměli byste ke svému projektu přistupovat s tím nejjednodušším záměrem, kterým je zisk peněz. Je velice důležité, aby z vaší práce bylo cítit, že vás baví. Máte radost, že můžete své zkušenosti sdílet s ostatními. Věřte, že nadšení do online prodeje vlastních zkušeností vaši zákazníci ocení. Být zapálený pro svoji práci vás může dovést k lukrativnějšímu podnikání než zaslepenost vidinou rychlého přivýdělku.

Prodávejte svým zákazníkům své zkušenosti a know-how z oboru, ve kterém se cítíte jako ryba ve vodě. Případně můžete zvolit i oblast, se kterou sice nemáte tak bohaté zkušenosti, ale na druhou stranu víte, že je o ni všeobecný zájem. Tato druhá možnost ale vyžaduje váš aktivní přístup. Měli byste mít co nejaktuálnější znalosti a v oboru se neustále vzdělávat. Ostatně pravidelné vzdělávání a sledování trendů je potřeba i v případě, kdy prodáváte dovednost, ve které se považujete za odborníky (třeba grafika nebo kulinářské dovednosti atd.).

Rozhodněte se podle japonského konceptu ikigai

Možná jste multitalent a baví vás hned několik oblastí zároveň. Nebo zatím možná nevíte, v čem skutečně vynikáte. Jak se rozhodnout pro „obor“, který budu pro vaše podnikání nejefektivnější? Vyzkoušejte koncept ikigai.

Jak-si-privydelat-z-domova-pres-internet-3

Ikigai je průsečíkem odpovědí na otázky:

  • Co milujete?
  • V čem jste dobří?
  • Co vás uživí?
  • Co svět potřebuje?

Díky ikigai zjistíte, co můžete svým zákazníkům nabídnout.

V jaké formě můžete své znalosti předávat?

Jakmile se rozhodnete pro oblast, kterou budete chtít prodávat online, budete stát před otázkou, v jaké formě své znalosti zákazníkům „doručíte“.

Videoformát

Jednou z možností je online prodej videí. S prodejem předtočených videí vám pomohou různé online platformy, například SimpleShop. V SimpleShopu si v prodejním formuláři jednoduše vyplníte, že chcete svému zákazníkovi poslat video. Simpleshop má k dispozici vlastní videopřehrávač, ale je kompatibilní také s Vimeo nebo YouTube. Nastavení prodejního formuláře umožňuje omezení počtu přehrání.

Kromě toho můžete vydělávat i sdílením obsahu na různých internetových přehrávačích. Například svůj kanál na YouTube můžete monetizovat reklamami. Musíte však dodržovat směrnice komunity (nesmíte sdílet zakázaný obsah) a pravidla pro reklamu.

Jaká videa můžete prodávat?

  • Výuková,
  • vzdělávací,
  • návodná,
  • recenzní,
  • záznamy z workshopů atd.

E-booky: prodej knih online

Další možností, jak vydělávat na internetu, je prodej e-booků. Pokud máte znalosti v konkrétní oblasti, o které byste se rádi podělili, ale videoformát nevyhovuje vám nebo tématu, můžete si vyzkoušet napsat a prodat e-book. E-book je vhodná forma pro prodej znalostí:

  • jazyků,
  • rad z nejrůznějších oblastí (právo, rodičovství, marketing atd.),
  • ručních výrobků,
  • učebnic (například online učebnice pro chemii, biologii, matiku, češtinu atd.).

Součástí e-booku by měly být grafické prvky a obrázky. Ostatně zejména u e-booku zaměřených na ruční výrobu se bez obrázků a fotek neobejdete. V tomto případě jsou nejlepší cestou fotonávody, které si nafotíte sami.

V případě, že je grafika ilustrativní, můžete využít „služeb“ umělé inteligence. Pro grafiku jsou dostupné například DALL-E od OpenAI nebo Midjourney. Základní grafickou úpravu zvládnete i v jednoduchém grafickém editoru Canva.

Se snadným prodejem e-booků vám pomůže prodejní formulář od SimpleShopu. Do formuláře nahrajete mimo jiné svůj e-book v podobě PDF. Díky pokročilému nastavení můžete přidat zabezpečení PDF. Je možné například omezit počet stažení, ale také třeba zakázat zkopírování nebo každou stránku opatřit neviditelným pixelem. Po zaplacení aplikace SimpleShopu odešle e-book na e-mail zákazníka.

Videokurzy, online konzultace a online školení

Pokud patříte mezi profesionály v oboru, můžete vydělávat na internetu prodejem videokurzů, online školení nebo online konzultací. Zejména u formátů, které jsou online, je potřeba, abyste dokázali pružně reagovat na veškeré dotazy a situace, které mohou nastat v reálném čase. Pro vaše zákazníky bude přínosné, pokud budete při živém vysílání používat různé pomocné metody, které udrží jejich pozornost.

Jak-si-privydelat-z-domova-pres-internet-4

Online školení a konzultace můžete pořádat přes některou videokomunikační službu. Jde například o Google Meet, Zoom, Skype a další.

Výhodou videokurzů je možnost předtočení. Můžete si tedy napsat scénář a celkový postup a následně video upravovat do podoby, se kterou budete 100% spokojení. Navíc můžete mít videokurzů hned několik a dělit je například podle úrovně zdatnosti. Video stačí natočit a odkaz vložit do prodejního formuláře SimpleShopu. Po zaplacení obdrží zákazník odkaz na vaše video.

Tento typ formátu je vhodný, pokud chcete prodávat například:

  • online marketingové poradenství (SEO, PPC, copywriting, konzultace na sociální sítě atd.),
  • finanční poradenství,
  • tvorbu webových stránek,
  • koučink,
  • cvičení,
  • ezoteriku a další.

Pro prodej online kurzů a videí můžete využít platformu SimpleShopu, která je kompatibilní s Viemo i YouTube.

Další způsoby vydělávání přes internet

Pokud nemáte ambice svoje zákazníky vzdělávat, můžete na internetu vydělávat i jinak. Jak vydělávat peníze online?

  • Tvoříte weby na zakázku,
  • nabídnete své grafické služby,
  • nabídnete své služby copywritera,
  • stanete se testerem webů,
  • nabídnete své zkušenosti s focením a úpravou fotografií,
  • můžete být virtuální asistentkou/asistentem,
  • můžete spravovat sociální sítě,
  • můžete se zúčastnit online průzkumu trhů,
  • můžete mluvený text převádět na psanou formu,
  • budete překládat cizojazyčné texty.

Možností je celá řada. Jen si dejte pozor a nenechte se zlákat vtíravými inzeráty, které slibují velké peníze za minimum práce. Obvykle je to jasný signál podvodníků.

Vydělávání na internetu úzce souvisí se sebepropagací nebo reklamou na vaši službu

Abyste byli ve svém byznysu úspěšní, je potřeba, abyste byli vidět, a to zejména v online světě. Je potřeba mít určitou zákaznickou základnu a dostat se do povědomí lidí. Propagovat sebe nebo svoji práci můžete nejrůznějšími způsoby:

  • vlastními webovými stránkami,
  • portfoliem,
  • účty a aktivitou na sociálních sítích,
  • budováním sítě kontaktů,
  • referencemi na svoji práci atd.

Důležité je také udržovat vztahy s lidmi v oboru, odborníky, ale také se svými fanoušky (zákazníky).

Co byste měli vědět, než se do toho pustíte?

Podnikání na internetu se může jevit jako „easy“ způsob, jak přijít k penězům. Nepotřebujete kancelář a většinou ani zaměstnance. Vystačíte si s počítačem a internetem. Jenže vybudovat podnikání na internetu chce stejnou trpělivost, jako kdybyste například ve městě budovali novou pekárnu. Než se dostanete do povědomí a vytvoříte si zákaznickou základnu, bude to chtít nějaký čas.

Nikdy byste neměli podnikat jen pro peníze. Vaši zákazníci poznají, že jste do vaší práce nevložili kus svého srdce, třebaže to zní jako klišé. Podnikání jen pro peníze vás navíc za chvíli přestane bavit, popřípadě se budete potýkat se syndromem vyhoření.

Ano, svůj byznys nerozjedete ze dne na den, nemusí se vám dařit ani po několika měsících.  Nikdy byste se ale neměli dostat do situace, kdy bude vaše podnikání černou dírou na peníze. Pokud byznys nejde zrovna dle vašich představ, promyslete jiné formy propagace, jinou komunikaci nebo třeba vylepšování svého produktu. 

Pro podnikání si vyberte nástroje a platformy, které budou odpovídat směru vašeho podnikání. Pokud podnikání rozjíždíte a očekáváte, že se z malých podnikatelů časem dostanete na středně velké podnikatele, bude pro vás nejvhodnější platforma SimpleShop.

Pomůže vám s jednoduchým prodejem vašeho produktu. Dokáže se přizpůsobit tomu, jak vaše podnikání roste. Spolupracuje s řadou marketingových nástrojů, které jsou pro pohodlné a jednoduché podnikání nezbytné. Celou řadu procesů řídí automaticky, takže se o nic nemusíte starat.

Na úspěšném online podnikání se podílí řada faktorů. Kromě správně vybraného produktu, je to forma doručení zákazníkovi a platformy, které vám usnadní obchodování.

Jana pro vás píše články, které vás provedou nejen džunglí prodeje a podnikání. Když potřebuje vypnout, vyráží na túry po hřebenovkách. Miluje jídlo a ze všeho nejvíc sushi.
Jana Uvízová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu?

Rýsuje se vám v hlavě příběh, který byste rádi poslali do světa? Máte speciální znalosti a chcete se o ně podělit s ostatními? Psaní vám Přečíst
Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst
Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu (2)

Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu?

V dnešní době, kdy si může vlastní značku zřídit prakticky kdokoliv, je budování silné komunity kolem vašeho brandu důležitější než kdykoliv předtím. Přečíst
Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní Přečíst
Seznámení s obsahovým marketingem (5)

Seznámení s obsahovým marketingem

Co byste řekli na to, mít nástroj, který je podle 78 % firem účinný při získávání nových zákazníků? Nástroj, jenž zvyšuje zisky, buduje důvěru ve Přečíst
Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu

Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu?

Máte zkušenosti a vědomosti, o které byste se rádi podělili s ostatními? Pravděpodobně připravujete svůj první online kurz a přemýšlíte, jak a za kolik jej Přečíst
Chcete prodávat efektivněji řiďte se podle marketingové strategie stdc (6)

Chcete prodávat efektivněji? Řiďte se podle marketingové strategie STDC

Pokud potřebujete porozumět potřebám, preferencím a chování svých zákazníků při nakupování, je potřeba vědět, z jakých fází se nákupní proces skládá a co je pro Přečíst
Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji

Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji?

Persona je marketingový nástroj, který vám pomůže oslovit konkrétní zákazníky. Je mnohem specifičtější než cílová skupina. Přečíst
Online kurzy jako nastartování vašeho podnikání (2)

Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy

Prodáváte online? Máte, případně uvažujete o e-shopu? Věděli jste, že ze zákona musí váš prodejní web obsahovat určité náležitosti? Přečíst
Ss blog náhledovky (10)

Základy měření návštěvnosti a konverzí na webu pro začátečníky

V dnešní době by každého, kdo provozuje webové stránky měla zajímat návštěvnost webu. V tomto článku si povíme, jak začít. Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.