Pavel Ungr, SEO a marketingový konzultant

Ss blog náhledovky (8)

Pavel Ungr se věnuje SEO a inbound marketingu. Pokud řešíte technické problémy, špatnou indexaci nebo nevhodnou informační strukturu, Pavel je váš člověk. Kromě toho o marketingu a SEO i často přednáší a školí.

Pamatuješ si na své začátky? Jak se stane z obyčejného člověka jeden z největších SEO odborníků v Čechách?

Není to nic objevného. Já si myslím, že to člověka musí bavit a zároveň musí mít potřebu se vzdělávat. To je podle mého názoru základ. Spousta lidí, kteří jsou úspěšní, dělají pouze to, co je hodně baví. Já jsem zásadně dělal to, že jsem chodil na místa, kde jsem potkával spoustu lidí z mého oboru, poslouchal jsem a snažil jsem se zdokonalovat. Protože jsem extrovert, tak mě hodně bavilo své vědomosti předávat dalším lidem, proto jsem začal psát blog a pořádat různé školení a přednášky. Postupem času, trvalo to zhruba 5 let, se na mě lidé obraceli a začali mě zvát na přednášky. Z mého pohledu na tom není nic složitého. V podstatě jenom pracovat sám na sobě a zdokonalovat se. Své vědomosti, pak předávám dál tak, aby to bylo veřejně viditelné na blogu, youtube, podcastech. To jsou mé začátky.

Co Tě nejvíc na SEO baví?

Pro mě je to magická kombinace spojení dvou světů. V jednom světě je “hardcore” technických věcí, které zasahují až na úroveň programátorů, a v druhém světě se kombinuje psychologie, obchodování, kreativa, copywriting, strategie a přemýšlení o tom, jaké řešení je pro zákazníka cestou. Z mého pohledu je to většinou tak, že pro lidi, kteří jsou velice technicky zaměření jako třeba programátoři, může být velice obtížné zamyslet se nad tím, jak text napsat tak, aby to dávalo smysl a vše správně fungovalo. Podle mého názoru SEO spojuje tyto dva světy. Vlastně to souvisí s tím, co říká Marek Prokop: “Propojuji oblasti, které si obvykle moc nerozumí: ajťáckou racionalitu s emocemi, analytickou přesnost s empatií a strategický nadhled s kreativitou”.

Jak Tě zasáhla covidová situace?

Na začátku covidové situace v loňském březnu to byl šok, proboha, co teď všichni budeme dělat? Klienti mi začali zastavovat dlouhodobé spolupráce. Řešil jsem spoustu věcí, oslovil jsem bývalé klienty, jestli něco nepotřebují. Zhruba po měsíci se vše pomalu vracelo zpátky. Tento rok byl pro mě velmi úspěšným. Myslím si, že lidem došlo, že covid není něco, co bylo a už se nikdy nevrátí. Může to být nová norma. Lidé mohou sedět doma, nakupovat, objednat si jídlo, pracovat z domu. Dá se dělat cokoliv z domu a online prostředí je v tomto směru hodně nápomocné. Nyní se velká část lidí zaměřuje na online strategie, což znamená hodně poptávek nejen pro mě, ale pro všechny, kteří v online prostředí pracují.

Covidová situace mi pomohla nasadit videoškolení. Před covidovou situací jsem si říkal, že bych mohl natočit videa o SEO, která bych prodával. Jenže, nikdy jsem se k tomu nebyl schopen rozhoupat. Znamenalo to spoustu práce a také určité technické vybavení, které jsem neměl. Pak přišel covid a já neměl na vybranou. Musel jsem se do toho pustit. Hodně jsem se učil, zjišťoval jakou kameru si pořídit nebo v kterém programu natáčet. Při pohledu zpátky musím uznat, že to bylo dobré rozhodnutí.

Na prodej školení používáš náš SimpleShop. Doporučil bys ho ostatním?

Pro mé podnikání existují tři věci, které můžu označit za skvělé investice. První jsem si koupil Google Suite, toto rozhodnutí mi ušetřilo spoustu času. Druhou skvělou investicí se stalo školení Open Refinu u Filipa Podstavce. Tou třetí je SimpleShop. Protože jsem prodával školení, hledal jsem vhodné řešení. Hledal jsem něco, co můj proces automatizuje. Pak jsme se potkali a já zjišťoval, co to vlastně ten SimpleShop je, jestli by to mohlo být pravé řešení. Když jsem dělal konferenci o GDPR, tak jsem si řekl, že je to dobrá příležitost si vše vyzkoušet. S pomocí Martina jsme vše nastavili a fungovalo to úplně skvěle a já jsem se mohl věnovat propagaci a jiným důležitým věcem.

Po této konferenci jsem byl rozhodnut, že veškeré své školení převedu na SimpleShop, který mi teď řeší veškerou automatizaci. U svého školení si jednou nastavím e-maily, párování plateb, cenu, banku a všechno, co potřebuji. Mým zákazníkům přijdou všechny důležité informace a já se nemusím o nic starat. Pokud člověk nepotřebuje hardcore korporátní řešení a chce prodávat školení nebo ebook, registrace, členství, video obsah, tak je SimpleShop skvělé řešení, které určitě rád doporučím každému.

Rumrock-1024x574-1

Pamatuješ si na okamžik, kdy jsi poprvé ochutnal dobrý rum a propadl této vášni? Jaký byl Tvůj první rum?

Myslím, že to začalo na přednášce Roberta Němce na VŠE v Praze. Tenkrát jsme tam šli s ostatními “markeťáky” ze zvědavosti. Po přednášce jsme všichni zašli na pivo. S kamarádkou Lindou jsme se domluvili, že Robertovi objednáme něco hodně dobrého. Linda objednala Legendario, které jsem neznal a strašně mi chutnalo. Postupem času jsem začal zkoumat tyto sladké elixíry a rumy. Opravdu mi chutnaly a bylo jich obrovské množství. Postupem času se o mně vědělo a lidé se na mě začali obracet pro radu, že chtějí pro někoho vybrat dobrý rum. Napadlo mě si založit online magazín, kde se rumům věnuji jako “poučený” fanoušek. Zároveň jsem zužitkoval znalosti z marketingu. Snažím se, aby byl web dobře vidět, fungoval a byl navštěvovaný.

Jaký rum bys nám teď doporučil?

Těžká otázka. Většina lidí v České republice pije spíše sladší rumy. Myslím, že značka, která má spoustu skvělých rumů v tomto segmentu je Dos Maderas. Tato značka nabízí i cenově dostupné rumy. Myslím, že tato značka Vám udělá radost vždy. Nyní jsem se od sladších rumů posunul dál, anglicky se tomu říká “pure single rum”, tedy autentické nedoslazované rumy. Mezi mé oblíbené patří rumy třeba z Jamajky nebo Barbadosu.

Co bys doporučil lidem, kteří teprve začínají a chtějí se věnovat SEO problematice?

Doporučil bych přečíst si všechny možné články o SEO. Můžu doporučit svůj blog, který není nikterak ucelený. Je tam spoustu zajímavých tipů, jak řešit konkrétní problémy. Nyní vyšel test SEO signálů od Taste Medio, kde je spoustu zajímavých informací. Pro začátečníky je to dobrý start.

Podcast-pavla-ungra-1024x599-1

Další důležitou věcí je chodit na místa, kde se lidi v oblasti SEO potkávají. Jedno z míst, kam se dá chodit, možná to bude znít blbě, protože je to zase moje skupina, je moje skupina na Facebooku. Nyní je tam zhruba 6 500 lidí. Kdokoliv se tam na něco zeptá, tak mu vždy někdo odpoví. Odpovídám já nebo někdo z mých kolegů. Hlídáme, aby se na dotaz odpovědělo správně.

Dalším místem je SEOloger, který je zcela zdarma a probíhá jednou za tři měsíce. Naposledy přednášel například Michal Michálek o rychlosti webu. Je tam oficiální a neoficiální část, kde si povídáme o SEO. Nyní je celá akce bohužel pouze online.

Doporučuji navštěvovat webináře. Také je dobré založit si vlastní web, na kterém si může nováček v SEO oboru vyzkoušet všechno možné.

Přečtěte si naše další články

Dominika se stará o naše blogy a svět onlinu. Volný čas ráda tráví v přírodě se svým psem Marleym, na tenisovém kurtu nebo někde na cestách. Letenky uloví dřív, než přistanou na webu.
Dominika Kostrhonová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst
Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu (2)

Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu?

V dnešní době, kdy si může vlastní značku zřídit prakticky kdokoliv, je budování silné komunity kolem vašeho brandu důležitější než kdykoliv předtím. Přečíst
Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní Přečíst
Seznámení s obsahovým marketingem (5)

Seznámení s obsahovým marketingem

Co byste řekli na to, mít nástroj, který je podle 78 % firem účinný při získávání nových zákazníků? Nástroj, jenž zvyšuje zisky, buduje důvěru ve Přečíst
Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu

Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu?

Máte zkušenosti a vědomosti, o které byste se rádi podělili s ostatními? Pravděpodobně připravujete svůj první online kurz a přemýšlíte, jak a za kolik jej Přečíst
Chcete prodávat efektivněji řiďte se podle marketingové strategie stdc (6)

Chcete prodávat efektivněji? Řiďte se podle marketingové strategie STDC

Pokud potřebujete porozumět potřebám, preferencím a chování svých zákazníků při nakupování, je potřeba vědět, z jakých fází se nákupní proces skládá a co je pro Přečíst
Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji

Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji?

Persona je marketingový nástroj, který vám pomůže oslovit konkrétní zákazníky. Je mnohem specifičtější než cílová skupina. Přečíst
Online kurzy jako nastartování vašeho podnikání (2)

Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy

Prodáváte online? Máte, případně uvažujete o e-shopu? Věděli jste, že ze zákona musí váš prodejní web obsahovat určité náležitosti? Přečíst
Ss blog náhledovky (10)

Základy měření návštěvnosti a konverzí na webu pro začátečníky

V dnešní době by každého, kdo provozuje webové stránky měla zajímat návštěvnost webu. V tomto článku si povíme, jak začít. Přečíst
Ss blog náhledovky (2)

Top 5 prodejních formulářů za rok 2023

Rok 2023 v SimpleShopu? Opět to byla jízda! Své produkty prostřednictvím našeho prodejního formuláře prodávalo přes ... Přečíst
Ss blog náhledovky (7)

5 tipů, jak vytvořit online kurz s Janou Valentovou

Před tvorbou jakéhokoliv kurzu si zjistěte, jaká je nabídka a poptávka. Také je dobré vybrat takové téma, které bude stále aktuální... Přečíst
Ss blog náhledovky (4)

Nejzajímavějších 6 prodejních formulářů SimpleShop za rok 2022

SimpleShop má už přes 8 000 aktivních uživatelů. A jelikož se s naším prodejním formulářem dá kouzlit, vybrali jsme 6 nejzajímavějších formulářů. Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.