Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor?

Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor

Vytváříte digitální produkty, například v podobě elektronických knih, pracovních sešitů, digitálních časopisů nebo online kurzů, a chcete z nich vytěžit maximum? Připravili jsme si pro vás přehledné shrnutí základních bodů, na které byste se měli jako tvůrci obsahu zaměřit, abyste dosáhli úspěchu.

Jasně komunikujte, co prodáváte

Pro úspěšný prodej je zásadní, aby zákazníci okamžitě věděli, co mohou od vašeho produktu očekávat. Jasně formulujte, jaké konkrétní výhody váš produkt zákazníkům přináší, čím se odlišuje od konkurence, jaké jsou jeho klíčové vlastnosti a také jak může zlepšit život vašim zákazníkům. Prezentujte svůj produkt tak, aby zákazník ihned pochopil, co prodáváte.

Zákazníci by měli mít před nákupem všechny důležité informace, a to nejen o samotném produktu, ale také o způsobu platby, doručení nebo právu odstoupit od služby. Uvedení všech důležitých informací minimalizuje riziko nedorozumění a případných stížností. Pokud například prodáváte e-knihu, představte svým zákazníkům:

  • název e-knihy,
  • obsah e-knihy (hlavní body e-knihy, v čem je unikátní),
  • informace o autorovi e-knihy,
  • formát e-knihy (PDF, MOBI, ePub apod.),
  • cenu e-knihy,
  • platební a dodací podmínky,
  • kontaktní informace.

Nabídněte zákazníkům ukázku zdarma

Jedním z nejefektivnějších nástrojů, jak zákazníky přesvědčit o kvalitě vašeho digitálního produktu a zároveň minimalizovat riziko nespokojenosti, je malá „ochutnávka“ zdarma. Tímto krokem můžete o nákupu přesvědčit nejen nerozhodné zákazníky, ale také zákazníky, kteří jsou přirozeně opatrní při nákupu digitálního obsahu, jež si nemohou předem prohlédnout. Ukázka zdarma vám může přinést i několik dalších výhod:

  • Budování důvěry
    • Poskytnutí části obsahu zdarma může zvýšit důvěru zákazníků a posílit vaše postavení na trhu.
  •  Testování trhu
    • Nevíte, jestli se bude váš produkt prodávat? Nabídnutím ukázky zdarma můžete zjistit, jaký je o váš produkt zájem a případně získat cennou zpětnou vazbu na vylepšení.
  • Snížení rizika reklamací
    • Pokud budou mít zákazníci možnost dopředu se seznámit s obsahem, snižuje se pravděpodobnost reklamací a také negativních recenzí, které mohou poškodit vaše jméno nebo vaši značku.

Co můžete nabídnout jako ukázku?

Ukázka by se měla odvíjet od toho, jaký typ obsahu nabízíte. Zákazníkům by měla poskytnout dostatek informací a zároveň v nich vzbudit zájem o plnou verzi. Vzhledem k tomu, že se ukázka stane vizitkou vašeho produktu, ujistěte se, že je kvalitně zpracovaná a neobsahuje chyby, první dojem je totiž zásadní. Ukázka může vypadat například následovně:

E-knihy

  • první kapitola
  • obsah a předmluva
  • vybrané úryvky se zajímavými pasážemi

Online kurzy

  • úvodní modul, který představuje strukturu a obsah kurzu
  • jedna lekce

Grafika a designové produkty

  • náhledy s vodoznakem
  • několik bezplatných grafických prvků
  • šablona zdarma

Chraňte svůj obsah před pirátstvím

Jedním z nejčastějších problémů spojených s prodejem digitálních produktů je pirátství. Jak ale své produkty chránit? Ochranu můžete zajistit jednoduchými nástroji, jako jsou například vodoznaky nebo omezení počtu stažení.

Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor (1)

Na ochranu tvůrců myslí i SimpleShop. Jak? Nabízí omezený počet přehrání u videí a hned několik nástrojů k ochraně e-knih před jejich neoprávněným šířením:

🔵 Přidání stránky s informacemi o kupujícím: Do e-knihy je automaticky vložena stránka, která obsahuje informace o kupujícím. Stránku nelze odstranit, takže odrazuje od nelegálního sdílení.

🔵 Informace o kupujícím v patičce stránky: Na každé stránce e-knihy je navíc uvedeno jméno kupujícího, opět se jedná o neodstranitelnou informaci.      

🔵 Ochranný neviditelný pixel: V rohu každé stránky e-knihy je umístěný neviditelný pixel. Pokud na něj kliknete, zobrazí se informace o objednávce, což usnadňuje identifikaci původního kupujícího v případě nelegálního sdílení.

🔵 Zákaz kopírování: Užitečná je i funkce, která znemožňuje použití klávesových zkratek (CTRL+C, CTRL+V) a brání tak kopírování obsahu e-knihy.

Dejte si pozor na pirátství z vaší strany a vsaďte na originalitu

Tvorba digitálních produktů v dnešní době představuje skvělou příležitost, jak si vydělávat na internetu, zároveň ale přináší určitou zodpovědnost.

Jako tvůrci odpovídáte za to, že je vaše dílo originální a že neporušuje práva jiných tvůrců. Zároveň máte stejně jako oni právo na to, aby bylo vaše dílo chráněno.

Je přirozené, že se tvůrci obsahu inspirují prací jiných. Pokud inspirace respektuje autorská práva, je v pořádku, nepřípustné je ale vykrádání obsahu. Hranice mezi těmito dvěma přístupy někdy může být velmi tenká:

Inspirace

Za inspiraci se považuje čerpání podnětů z existujících děl k vytvoření něčeho nového a unikátního. Autor se může nechat ovlivnit určitými prvky, jako je například styl nebo technika, ale výsledné dílo je jeho vlastním výtvorem. Pokud například píšete román, můžete se inspirovat literárním stylem jiného autora, ale musíte vytvořit vlastní příběh s originální zápletkou.

Vykrádání obsahu

Plagiátorství nastává ve chvíli, kdy převezmete podstatnou část cizího díla a prezentujete ji jako své vlastní dílo bez uvedení zdroje. Vykrádání obsahu může zahrnovat kopírování částí textů, obrázků nebo hudby jiných tvůrců.

Jak se vyhnout problémům s plagiátorstvím?

Pokud nechcete být obviněni z plagiátorství, které může vést k postihům, vytvářejte unikátní obsah s přidanou hodnotou a vyhněte se tvorbě díla, které se příliš podobá cizímu obsahu. Dbejte také na následující:

  • Používejte legální zdroje
    • Pokud váš digitální produkt obsahuje hudbu, obrázky nebo videa, stahujte je vždy pouze z licencovaných platforem.
  • Uvádějte zdroje
    • V případě, že budete používat citace nebo inspiraci z jiného díla, nezapomeňte odkázat na autora.

Dejte si pozor na využívání umělé inteligence (AI)

Vzhledem k tomu, že je v současnosti prodej e-knih, online kurzů a podcastů na vzestupu, roste potřeba porozumět odpovědnosti tvůrců i autorským právům.

Myslete na to, že pokud použijete výstup generovaný umělou inteligencí, není nijak chráněný autorským právem, protože umělá inteligence není fyzickou osobou.

Autorské dílo, které je chráněno autorským právem, je výsledkem jen a pouze tvůrčí činnosti fyzické osoby. To, co vytvoří AI, může použít kdokoliv. AI systémy navíc mohou generovat obsah, který je fakticky nesprávný nebo zavádějící, což může poškodit vaši důvěryhodnost.

Kde své digitální produkty prodávat?

Jak začít jednoduše prodávat digitální produkty a vydělávat tím, co vás baví? Odpovědí je například chytrý systém SimpleShop, díky kterému můžete své digitální produkty prodávat pomocí prodejního formuláře. Ten můžete snadno vložit na své webové stránky nebo jen použít prodejní stránku a prodávat produkty například prostřednictvím sociálních sítí.

Je copywriterkou tělem i duší. Když zrovna nepíše, užívá si sílu slov prostřednictvím knížek. Ráda také tráví čas s kocourem Kryšpínem a psem Obelixem.
Hana Fabiánová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Online podnikání

Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet?

E-knihy, online kurzy, videa nebo podcasty. To jsou některé z digitálních produktů, které se těší čím dál tím větší popularitě. Ostatně průzkum společnosti Mastercard ukázal, Přečíst
Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor

Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor?

Vytváříte digitální produkty, například v podobě elektronických knih, pracovních sešitů, digitálních časopisů nebo online kurzů, a chcete z nich vytěžit maximum? Připravili jsme si pro Přečíst
Návrh bez názvu (1)

Jak odvádět lepší služby a získat si důvěru zákazníků?

Vytvořili jste skvělý digitální produkt, například v podobě e-booku, videí nebo kurzu? Jedním z důležitých kroků úspěšného prodeje je kromě samotného produktu také vztah se Přečíst
Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Vytváříte digitální obsah, ať už v podobě podcastů, videí nebo blogových článků, a chcete, aby vám začal vydělávat? Existuje hned několik strategií, jak tohoto cíle Přečíst
Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu

Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu?

Sdílíte s ostatními své nápady, myšlenky nebo příběhy prostřednictvím různých online platforem? Cítíte, že jsou pro vaše sledující opravdu přínosné a rádi byste z toho Přečíst
Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu?

Rýsuje se vám v hlavě příběh, který byste rádi poslali do světa? Máte speciální znalosti a chcete se o ně podělit s ostatními? Psaní vám Přečíst
Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst
Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu (2)

Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu?

V dnešní době, kdy si může vlastní značku zřídit prakticky kdokoliv, je budování silné komunity kolem vašeho brandu důležitější než kdykoliv předtím. Přečíst
Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní Přečíst
Seznámení s obsahovým marketingem (5)

Seznámení s obsahovým marketingem

Co byste řekli na to, mít nástroj, který je podle 78 % firem účinný při získávání nových zákazníků? Nástroj, jenž zvyšuje zisky, buduje důvěru ve Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.