Kde prodávat na internetu?

Kde prodávat na internetu

Online nákupy se staly nedílnou součástí milionů lidí na celém světě. Zájem je nejen o fyzické, ale také digitální produkty. Na první pohled může vypadat prodej na internetu velmi jednoduše. Je však třeba zvážit celou řadu věcí v čele s tím, kde budete prodávat a jak se zboží dostane k vašim zákazníkům. Připravili jsme si pro vás přehled možností, kde na internetu prodávat, aby bylo vaše podnikání co nejméně komplikované.

Nejjednodušší řešení? Prodej přes prodejní formulář

Rozhodli jste se pustit do vytváření e-booku, online kurzu nebo třeba na internetu prodávat videa či grafické soubory? Dobrou zprávou je, že k tomu, abyste mohli začít, nemusíte investovat velké částky do vlastního e-shopu a trávit týdny přípravou webu. Jak tedy začít prodávat takřka okamžitě a jednoduše? Odpovědí jsou prodejní formuláře.

Jaké jsou výhody prodejního formuláře?

Prodejní formuláře jsou vhodným řešením pro každého, kdo chce zákazníkům zjednodušit nákupní proces a získat více času na důležité činnosti, které mu generují zisky. Prostřednictvím chytrých prodejních formulářů můžete prodávat 24 hodin denně 7 dnů v týdnu bez toho, abyste potřebovali programátora. Oblíbený je například prodejní formulář SimpleShop, který funguje následovně:

  1. V SimpleShopu si naklikáte prodejní formulář podle svých představ a požadavků, jeho barvu můžete například přizpůsobit vizuální identitě své značky.
  2. Vytvořený formulář jednoduše nasadíte na svůj web nebo si vygenerujete odkaz na prodejní stránku s formulářem, kterou můžete sdílet třeba na sociálních sítích.
  3. Zákazník prostřednictvím formuláře zakoupí váš produkt a zaplatí přímo na váš účet.
  4. Platba se automaticky spáruje s objednávkou na SimpleShopu.
  5. Nakonec se on-line produkt, opět automaticky, odešle zákazníkovi.

Prodejní formulář SimpleShop je tedy navržený tak, aby automatizoval prodejní proces. Výhodou také je, že je možné ho propojit s e-mailingovými systémy, čímž umožňuje zařadit zákazníky do vašich e-mailových seznamů pro další marketingové aktivity.

Co se přes online prodejní formuláře nejčastěji prodává?

Prodejní formuláře je možné využít k prodeji různých typů produktů a služeb. Nejčastěji se využívají k prodeji digitálních produktů (e-knihy, online kurzy a webináře, videa a audioknihy, členství a předplatné, vstupenky na online akce) a také k prodeji služeb, například v podobě konzultací a poradenství nebo workshopů a školení. Využít je můžete i k prodeji fyzického zboží bez potřeby kategorizace.

Kde prodávat na internetu (2)

Kde všude a jak můžete prodejní formulář využít?

Jak už jsme nastínili, prodejní formulář můžete umístit nejen na váš osobní web, ale máte širokou škálu možností, kde odkaz na prodejní formulář sdílet:

1️⃣ Sociální sítě

Prodejní formulář umožňuje snadno prodávat na Instagramu, Facebooku nebo TikToku, tedy na sociálních sítích s obrovským dosahem. Odkaz na formulář můžete sdílet například na svém Instagram bio, facebookové stránce nebo přímo v příspěvcích nebo stories. Pokud máte i TikTok, opět můžete přidat odkaz na svůj profil a sledující nasměrovat rovnou k nákupu.

2️⃣ YouTube nebo podcasty

Odkaz můžete vložit i do popisků videí, která sdílíte na YouTube, nebo ho slovně zmínit v podcastu.

3️⃣ Blog

Založení a blogu a pravidelné přidávání hodnotných článků může zvýšit návštěvnost vašeho webu, a tím i prodej vašich produktů na internetu. Pokud článek souvisí s produktem, který nabízíte, můžete odkaz na formulář umístit do článku nebo na pod něj.

4️⃣ Mailingové kampaně

Podle průzkumu společnosti Litmus má emailový marketing návratnost investice 36:1, za každou investovanou korunu tak mohou podnikatelé v průměru očekávat 36 korun. Zasílání newsletterů s odkazem na formulář má tedy velký potenciál úspěšného prodeje.

5️⃣ Diskuzní fóra, webináře, školení, offline akce

Pokud jste aktivní na fórech nebo komunitních platformách, můžete odkaz sdílet i v těchto skupinách a také na webinářích, školeních nebo offline akcích.

6️⃣ Online propagace prostřednictvím QR kódu

Vygenerováním QR kódu s odkazem na formulář můžete prodejní formulář propagovat i offline, například na letácích, vizitkách nebo dokonce fyzických produktech.

Prodej přes marketplace platformy

Například Amazon a Etsy jsou pojmy, které zná takřka každý z nás. Jedná se o takzvané marketplace platformy, na kterých můžete své produkty nabízet i vy. Kromě určitých výhod je však potřeba počítat s řadou nevýhod.

Výhody:

  • velká návštěvnost známých marketplace platforem,
  • efektivní marketing ze strany platforem (platformy se starají o propagaci i optimalizaci nákupního procesu),
  • snadný start (rychlé spuštění prodeje v porovnání s vlastním e-shopem),
  • možnost mezinárodního prodeje.

Nevýhody:

  • vysoké poplatky a provize (kromě provizí z prodejů se může jednat i o poplatky za inzerování apod.),
  • silná konkurence, která může tlačit ceny dolů,
  • závislost na platformě (pokud vás platforma zablokuje, můžete ze dne na den přijít o byznys),
  • omezená možnost brandingu,
  • riziko změny podmínek a poplatků,
  • riziko padělků a nekalé konkurence.

Zlatou střední cestou je prodej před šablony webových redakčních systémů

Chcete mít vlastní e-shop nebo webové stránky, ale zároveň nemůžete investovat vysoké částky do vývoje webu na míru? V tom případě by vaší pozornosti neměly uniknout šablonové redakční systémy, známé také jako krabicová řešení. Jedná se o all-in-one nástroje, prostřednictvím kterých můžete jednoduše vytvořit web pomocí šablon.

Co si představit pod pojmem krabicové řešení?

Zkuste si představit, že je váš web jako krabice, do které můžete vložit obrázky, produkty, texty a další obsah. Vše je předpřipravené, stačí si jen vybrat šablonu na některé z platforem, jako je Wix nebo MioWeb, naplnit ji svým obsahem a spustit prodej. Je však třeba myslet na to, že každá krabice má omezenou kapacitu. Jakmile zjistíte, že potřebujte více a vaše podnikání vyroste, budete potřebovat něco flexibilnějšího, například webové stránky či e-shop na míru.

💡TIP: Na webové stránky vytvořené přes platformy Wix či MioWeb a další můžete jednoduše vložit prodejní formulář, přes který můžete začít okamžitě prodávat produkty či služby.

Jaké jsou výhody šablonových systémů?

Nespornou výhodou je rychlé vytvoření a spuštění vlastního webu i nižší náklady. Platit totiž budete jen paušální poplatek za „pronájem“ platformy, který je podstatně levnější než vývoj na míru. Výhodou je také to, že systém obvykle zahrnuje i všechny potřebné nástroje, jako jsou platební brány nebo správa produktů.

Pro koho jsou šablonové systémy vhodné?

Šablonové systémy jsou vhodným řešením pro začínající podnikatele, kteří chtějí rychle rozjet prodeje a také pro ty, kteří nepotřebují pokročilé funkce nebo větší škálovatelnost. Zároveň je ocení všichni, kteří hledají cenově dostupné řešení bez nutnosti složité a nákladné technické správy.

Další možností je open-source. Jak funguje?

Co si představit pod pojmem open-source? Web založený na open-source platformě, kterou je například WordPress, jež využívá existující šablony, pluginy nebo frameworky, ale je možné si ho upravit a rozšířit dle potřeby. Nezačínáte tedy úplně od nuly, ale máte flexibilní základ, který můžete přizpůsobit – od jednoduché verze se šablonami až po plně upravený web s vlastním designem a funkcemi.

Jaké výhody a nevýhody open-source přináší?

Výhodou open-source řešení je rychlá instalace a snadný start. Na první pohled může působit jako levná varianta, ale pokud nemáte zkušenosti s programováním a technickými úpravami, náklady se mohou snadno násobně zvýšit, například v případě, že budete potřebovat pomoci s grafikou, úpravami kódu nebo technickou podporou.

Kde prodávat na internetu (3)

Web nebo e-shop na míru jako řešení pro náročné

Vaše podnikání vyrostlo na novou úroveň a krabicové řešení už vám nestačí? V tom případě si nechejte naprogramovat vlastní webové stránky nebo e-shop na míru, které budou odpovídat potřebám vašeho podnikání. Tato varianta se nejlépe přizpůsobí vašim požadavkům, na druhou stranu je ale časově a finančně náročnější. Počítejte s tím, že se náklady na vytvoření e-shopu nebo webu na míru mohou pohybovat v řádu desítek tisíc a někdy i stovek tisíc korun.

Proč začít prodávat digitální produkty na internetu?

Simpleshop (1)

Digitální produkty, tedy produkty, jež jsou dostupné pouze v elektronické podobě, nabízejí oproti fyzickým produktům celou řadu výhod.

V první řadě se dají vytvářet i distribuovat online, například prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop.

Digitální produkt navíc stačí vytvořit jen jednou a potom už ho můžete prodávat neomezeně.

Oproti klasickému prodeji nemusíte řešit pronájem prostor, skladování zboží, expedici zboží ani vyjednávání s dodavateli. Jednoduše stačí mít produkt a platformu, na které produkt nabídnete zákazníkům. Online prodej, je cestou jak začít podnikat bez toho, abyste museli opustit stabilní zaměstnání. A pokud se rozhodnete věnovat online prodeji naplno, čeká vás větší svoboda a možnost pracovat odkudkoliv, třeba i z pláže. 

Je copywriterkou tělem i duší. Když zrovna nepíše, užívá si sílu slov prostřednictvím knížek. Ráda také tráví čas s kocourem Kryšpínem a psem Obelixem.
Hana Fabiánová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Jak na online podnikání při zaměstnání

Jak na online podnikání při zaměstnání?

Hledáte možnost přivýdělku k zaměstnání nebo chcete začít podnikat v oboru, který vás baví, bez toho, abyste museli opustit stávající práci? V tom případě se Přečíst
Kde prodávat na internetu

Kde prodávat na internetu?

Online nákupy se staly nedílnou součástí milionů lidí na celém světě. Zájem je nejen o fyzické, ale také digitální produkty. Na první pohled může vypadat Přečíst
Jak začít podnikat

Jak začít podnikat a uspět?

Česká republika by se dala nazvat zemí podnikatelů. Podle informací z roku 2024 tvořili podnikatelé v Česku neuvěřitelných 22 % dospělé populace. Uvažujete nad tím, Přečíst
Online podnikání

Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet?

E-knihy, online kurzy, videa nebo podcasty. To jsou některé z digitálních produktů, které se těší čím dál tím větší popularitě. Ostatně průzkum společnosti Mastercard ukázal, Přečíst
Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor

Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor?

Vytváříte digitální produkty, například v podobě elektronických knih, pracovních sešitů, digitálních časopisů nebo online kurzů, a chcete z nich vytěžit maximum? Připravili jsme si pro Přečíst
Návrh bez názvu (1)

Jak odvádět lepší služby a získat si důvěru zákazníků?

Vytvořili jste skvělý digitální produkt, například v podobě e-booku, videí nebo kurzu? Jedním z důležitých kroků úspěšného prodeje je kromě samotného produktu také vztah se Přečíst
Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Vytváříte digitální obsah, ať už v podobě podcastů, videí nebo blogových článků, a chcete, aby vám začal vydělávat? Existuje hned několik strategií, jak tohoto cíle Přečíst
Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu

Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu?

Sdílíte s ostatními své nápady, myšlenky nebo příběhy prostřednictvím různých online platforem? Cítíte, že jsou pro vaše sledující opravdu přínosné a rádi byste z toho Přečíst
Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu?

Rýsuje se vám v hlavě příběh, který byste rádi poslali do světa? Máte speciální znalosti a chcete se o ně podělit s ostatními? Psaní vám Přečíst
Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.