Jana Dolejšová je marketérka na volné noze, která miluje cestování a sport, bez kterého si život nedokáže představit. Profesně se Jana věnuje marketingu především v oblasti služeb, který ji baví hlavně díky své komplexnosti a rozmanitosti.
Odkud pocházíte a čemu se věnujete? Představte si situaci: Na konferenci TEDx stojí řečník a má mluvit o Vás. Co řekne?
Pocházím ze Šternberka, který si hodně lidí plete se Štramberkem, profesně se věnuju marketingu a baví mě cestovat, zpívat, číst, sportovat a jíst. A kdyby o mně někdo mluvil na TEDxu? Uff, na to jsem moc velkej introvert, to bych nikdy nepřipustila.
Řekněme, že nabízím skvělou službu, kterou ale nikdo nekupuje. Když se rozhodnu na Vás obrátit s žádostí o pomoc, tak jaký bude další postup?
V první řadě začneme pátrat. Těch věcí, co jsou špatně, může být celá řada. Novým klientům vždycky nejprve pošlu brief se spoustou všetečných otázek, na které potřebuju znát odpověď. Už jen to, že si na to udělají čas a zamyslí se nad nimi, je mnohdy nasměruje ještě předtím, než vůbec začneme spolupracovat. Pak záleží, na jaké formě spolupráce se domluvíme. Někomu více vyhovují (ne)pravidelné konzultace, aby získal nové nápady, jiný úhel pohledu, zpětnou vazbu na své dosavadní marketingové aktivity, nebo náměty, jak je posunout dál. Někdo zas potřebujte stratéga, co si celý marketing vezme na povel, dá tomu hlavu a patu a celé to odřídí, ať už s týmem externistů, nebo interních lidí.
Jedním z Vašich klientů je i advokátní kancelář eLegal. Jak jste se tam dostala a co máte na starost?
To je dlouhý příběh, ale ve zkratce mě do toho uvrtali moje sestra a můj přítel, kteří stáli u zrodu eLegalu a potřebovali pomoc s marketingem. Docela dlouho jsem se jim bránila, protože jsem si nechtěla do osobních vztahů pouštět business, ale nakonec mě udolali. Stavěli jsme tenkrát eLegal úplně z nuly a to mě vždycky na projektech baví nejvíc. Navíc advokacie v té době, co se marketingu a komunikace týče, nebyla zrovna progresivním oborem. Byla pro nás výzva to změnit a myslím, že se to podařilo. Baví mě sledovat, jak čím dál víc advokátních kanceláří umí právo pojmout moderně, lidsky a inovativně.
Jak v eLegalu používáte SimpleShop? Využíváte ho i ve vlastních pracovních aktivitách mimo eLegal?
Loni jsme spouštěli nový web a hledali řešení, které nám umožní snadné registrace na školení a webináře nebo přístup k jejich záznamům. SimpleShop nám doporučilo několik lidí, u kterých jsem si jistá, že nedávají doporučení jen tak ledasčemu. Používám ho ještě u jednoho svého klienta, také na registrace na různé workshopy apod.
Ve Vašem Biu na Twitteru píšete, že jste ekoteroristka. Co to znamená?
To je samozřejmě nadsázka. Nemám u lidí ráda bezohlednost nejen vůči sobě navzájem, ale taky vůči přírodě. Nejsem žádný fanatik, co radši umře žízní, než by si koupil vodu v PETce, ale snažím se zkrátka sama za sebe dělat maximum pro to, aby tahle planeta byla obyvatelná i pro další generace. A cestou něžného terorizování se k tomu pokouším vést i své blízké okolí.