Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet?

Online podnikání

E-knihy, online kurzy, videa nebo podcasty. To jsou některé z digitálních produktů, které se těší čím dál tím větší popularitě. Ostatně průzkum společnosti Mastercard ukázal, že se počet prodaných digitálních produktů za poslední dva roky zvýšil o 70 %. Digitální produkty tak představují skvělou příležitost, jak uspět na internetu.

Proč dává online podnikání smysl?

Online podnikání je spojené s celou řadou nesporných výhod. Pojďme si představit ty největší:

Rychlý vstup na trh

Představte si, že byste se rozhodli prodávat fyzické předměty v offline světě, například oblečení. Co vše byste museli zařídit? V první řadě sehnat vhodné místo pro kamennou prodejnu, případně také skladové prostory, a nakoupit zboží za nemalé částky. A to vše ještě před prvním prodejem. V online světě je tím jediným, co potřebujete, kvalitní digitální produkt a platforma, na které ho budete nabízet.

TIP: Prodávejte jednoduše díky prodejnímu formuláři.

Rodí se vám v hlavě nápad na digitální produkt, který byste mohli začít prodávat, ale bojíte se toho, že prodej bude komplikovaný a bude vyžadovat složité technické nastavení? V tom případě vás jistě osloví chytrý systém SimpleShop. Jak funguje? V SimpleShopu si jednoduše naklikáte prodejní formulář a nasadíte ho na web. Po dokončení objednávky od zákazníka systém automaticky zpracuje platbu, vystaví fakturu a zákazníkovi doručí zakoupený digitální produkt.

Flexibilita

Co byste řekli na to, že byste vydělávali i ve chvíli, kdy zrovna spíte nebo si užíváte odpočinek na dovolené? Obrovskou předností digitálních produktů je, že za vás „pracují“ 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu. Pokud budete navíc využívat chytrý systém SimpleShop, nemusíte se jednotlivým objednávkám nijak věnovat díky automatickému vystavování a odesílání objednávek a faktur. Online podnikání navíc umožňuje pracovat kdykoliv a odkudkoliv. Vysněná představa práce z pláže tak nemusí být pouze snem, ale realitou.

Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet (1)

Nízké vstupní i provozní náklady

Vstupní náklady se v případě prodeje v kamenné prodejně mohou vyšplhat i na stovky tisíc korun, je navíc nutné počítat i s nemalými provozními náklady, jako jsou náklady na nájem nebo splátky hypotéky, pojištění majetku, náklady na energie nebo personální náklady.

V případě prodeje digitálního produktu, všechny tyto vysoké náklady odpadají. Po vytvoření digitálního produktu, který mnohdy vyžaduje pouze váš čas, je možné celý proces automatizovat a minimalizovat tak potřebu manuálních zásahů, což snižuje provozní náklady na minimum.

Širší dosah zákazníků

Kouzlo internetového prodeje spočívá i v tom, že svůj digitální produkt můžete nabízet nejen zákazníkům napříč Českou republikou, ale i na mezinárodní úrovni (např. po zajištění překladu), což výrazně zvyšuje váš potenciální trh.

Jen v Česku podle průzkumů nakupuje na internetu zhruba 78 % obyvatel, tedy zhruba 8,5 milionu lidí. A to není málo, že?

Co prodávat online?

Digitální produkty nabízejí širokou škálu možností pro online prodej. K těm nejpopulárnějším patří:

  • E-knihy
    • Průzkum Národní knihovny ukázal, že e-knihy alespoň někdy čte 32 % Čechů a zhruba 15 % si e-knížku přečte minimálně jednou za dva týdny. Statistiky zároveň poukazují na, že zájem o e-knihy roku od roku roste.
  • Online kurzy
    • Stejně tak, jako v Česku roste zájem o nákup e-knih, roste i zájem o online kurzy a digitální vzdělávání. Například v roce 2021 22 % Čechů ve věku od 16 do 74 let uvedlo, že za poslední tři měsíce absolvovali online kurz nebo využili výukové materiály na internetu.  
  • Videa
    • Světem internetu v současnosti hýbou i videa, v roce 2024 Česká republika zaznamenala významný nárůst ve sledování videí, podle dat Českého statistického úřadu na internetu videa sledovali dvě třetiny Čechů, tedy zhruba 7 milionu lidí. Jedná se tedy o formát s obrovským potenciálem.
  • Členství
    • Svým zákazníkům můžete nabídnout také členství, například členství v online magazínu, který vydáváte, nebo členství v cvičebním programu.
  • Grafika a digitální umění
    • Máte designerského ducha? Vydělávat můžete i prodejem log, šablon, fontů nebo jiných grafických prvků.
  • Hudba a zvuk
    • Další možností, jak na internetu uspět, jsou zvukové soubory, ať už v podobě dnes tolik oblíbených podcastů, audioknih nebo například výuky cizích jazyků, nahraných přednášek nebo karaoke verzí oblíbených písní.
  • Fotografie
    • Vydělávat na internetu můžete i v případě, že je vaším koníčkem focení. Zájem je například o fotografie s komerčním potenciálem, jako jsou snímky lidí při různých činnostech nebo městské prostředí a přírodní scenérie.
  • Dokumenty
    • Příležitostí pro internetové podnikání je i prodej dokumentů, jednat se může například o případové studie, prezentace nebo textové a tabulkové soubory pro profesionální využití.

Co často brzdí rozjezd online podnikání?

Nyní už víte, jaké jsou benefity online produktů i s jakým typem digitálních produktů můžete na internetu v dnešní době prorazit. Pojďme se ještě podívat na to, jaké jsou nejčastější překážky v cestě za úspěchem a jak je překonat.

Strach: Největší nepřítel na cestě k úspěchu

Bojíte se, že o váš digitální produkt nebude mezi lidmi zájem nebo vás brzdí nedostatek zkušeností s marketingem nebo online nástroji? Právě strach je jedním z nejčastějších důvodů, proč lidé na internetu neuspějí, i přesto, že má jejich produkt velký potenciál. I přesto, že to pro vás může být nekomfortní, je třeba sebrat odvahu a udělat to, co je třeba. Obavy vám může pomoci překonat vzdělávání v oblastech, kde se cítíte nejistí, pečlivé plánování nebo využití chytrých nástrojů.

Kopírování: Riziko poškození dobrého jména

Čím je váš digitální produkt unikátní? Jakou přidanou hodnotu zákazníkům přinese? V čem je jiný než podobné produkty od konkurence? To jsou otázky, které byste si měli zodpovědět již při tvorbě digitálního produktu. Každý je jiný a má jiné silné a slabé stránky a právě na svých silných stránkách byste měli produkt vystavět. Vyhnout byste se měli naopak kopírování, které může narušit důvěru zákazníků.

Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet (2)

Perfekcionismus: Skvělý produkt nemusí být dokonalý

Touha mít vše dokonalé a doladěné do posledního detailu může odkládat spuštění prodeje. Často bývá lepší začít s tím, co už máte, a postupně svůj produkt vylepšovat. Pokud totiž budete dlouho otálet, může se stát, že vás někdo předběhne.

Ignorování cílové skupiny: Znalost zákazníků je klíčová

Častou chybou, kterou dělá řada začínajících podnikatelů, je, že se domnívají, že jejich produkt bude zajímat všechny. Tak to ale bohužel není. Pokud se budete snažit oslovit široké publikum, může se snadno stát, že neoslovíte nikoho. Jak tedy poznat a oslovit svou cílovou skupinu? Pomůže vám marketingová persona.

Odmítání rad: Rady zkušených jsou nad zlato

Jak snadněji dosáhnout úspěchu na internetu než tak, že vykročíte stejnou cestou jako lidé, kteří dokázali to, po čem toužíte? Rady zkušených podnikatelů pro vás mohou být obrovským přínosem.

Vykročte k úspěchu s nástrojem SimpleShop

Simpleshop (1)

Jak už jsme zmínili výše, možností, jak automatizovat celý proces prodeje digitálních produktů je využití nástroje SimpleShop, který se už tisícům prodejců osvědčil jako velice jednoduchý a praktický nástroj k objednávání e-knih, členství, online kurzů a mnoha dalších digitálních produktů. Jeho výhodou je navíc to, že pokud nic neprodáte, nebudete nic platit. 

Je copywriterkou tělem i duší. Když zrovna nepíše, užívá si sílu slov prostřednictvím knížek. Ráda také tráví čas s kocourem Kryšpínem a psem Obelixem.
Hana Fabiánová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Online podnikání

Jaké jsou výhody online podnikání a na čem vydělat díky podnikání přes internet?

E-knihy, online kurzy, videa nebo podcasty. To jsou některé z digitálních produktů, které se těší čím dál tím větší popularitě. Ostatně průzkum společnosti Mastercard ukázal, Přečíst
Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor

Na co byste si měli dát jako tvůrci obsahu pozor?

Vytváříte digitální produkty, například v podobě elektronických knih, pracovních sešitů, digitálních časopisů nebo online kurzů, a chcete z nich vytěžit maximum? Připravili jsme si pro Přečíst
Návrh bez názvu (1)

Jak odvádět lepší služby a získat si důvěru zákazníků?

Vytvořili jste skvělý digitální produkt, například v podobě e-booku, videí nebo kurzu? Jedním z důležitých kroků úspěšného prodeje je kromě samotného produktu také vztah se Přečíst
Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Vytváříte digitální obsah, ať už v podobě podcastů, videí nebo blogových článků, a chcete, aby vám začal vydělávat? Existuje hned několik strategií, jak tohoto cíle Přečíst
Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu

Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu?

Sdílíte s ostatními své nápady, myšlenky nebo příběhy prostřednictvím různých online platforem? Cítíte, že jsou pro vaše sledující opravdu přínosné a rádi byste z toho Přečíst
Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu?

Rýsuje se vám v hlavě příběh, který byste rádi poslali do světa? Máte speciální znalosti a chcete se o ně podělit s ostatními? Psaní vám Přečíst
Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst
Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu (2)

Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu?

V dnešní době, kdy si může vlastní značku zřídit prakticky kdokoliv, je budování silné komunity kolem vašeho brandu důležitější než kdykoliv předtím. Přečíst
Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní Přečíst
Seznámení s obsahovým marketingem (5)

Seznámení s obsahovým marketingem

Co byste řekli na to, mít nástroj, který je podle 78 % firem účinný při získávání nových zákazníků? Nástroj, jenž zvyšuje zisky, buduje důvěru ve Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.