Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Návrh bez názvu (48)

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky zvýšil o neuvěřitelných 70 %. Pokud tedy i vy máte kvalitní digitální produkt, ať už v podobě elektronické knihy nebo například aplikace, je právě teď ten pravý čas představit ho světu.

Co je to digitální produkt?

Nejdříve si pojďme blíže objasnit pojem digitální produkt. Jak už název napovídá, jedná se o zboží, které existuje pouze v digitálním formátu. Digitální produkty se obvykle zákazníkům doručují prostřednictvím e-mailu nebo je možné je jednoduše stáhnout do počítače, tabletu nebo telefonu. Ke klíčovým výhodám digitálních produktů v porovnání s těmi fyzickými patří nízké režijní náklady, vysoké ziskové marže vzhledem k malému množství opakujících se nákladů a velký potenciál k automatizaci. Jednou z největších výhod digitálních produktů také je, že jakmile je jednou vytvoříte, můžete je prodávat takřka donekonečna.

Jaké jsou nejčastější typy digitálních produktů?

K nejprodávanějším digitálním produktům v roce 2024 patří:

  • Elektronické knihy (e-booky),
  • grafika, digitální umění a písma (loga, soubory a šablony Adobe apod.),
  • hudba a zvuk (podcasty, audioknihy, výuka cizích jazyků, nahrané přednášky, karaoke verze oblíbených písní apod.),
  • fotografie (portréty, marketingové fotografie, fotografie z dronu apod.),
  • video (online kurzy a školení, recenze produktů, recenze videoher apod.),
  • dokumenty (případové studie, šablony, prezentace apod.).

Jak na prodej digitálních produktů krok za krokem

Digitální produkty představují velkou příležitost, jak uspět v online světě. Společnost McKinsey očekává, že v roce 2024 celosvětové výdaje na digitální zboží dosáhnou 135 miliard dolarů. Trh s digitálními produkty je tedy opravdu velký a nabízí široké množství příležitostí. Jak prodávat digitální produkty po internetu?

Krok 1: Vytvořte kvalitní digitální produkt, po kterém je poptávka

Základem digitálního prodeje je pochopitelně produkt. Pokud si nejste jistí, co přesně chcete lidem nabídnout, můžete se inspirovat výše uvedeným výčtem. Ideální je zaměřit se na to, co vás baví, v čem vynikáte a zároveň to, co často řeší vaše cílová skupina. Pokud například umíte čarovat v kuchyni, můžete lidem nabídnout online recepty. Jste odborníkem na určité téma? Vytvořte online kurz. Umíte neuvěřitelně poutavě psát? Pak se přímo nabízí elektronická kniha. Pracujete ve školce s dětmi a setkáváte se s rodiči, kteří neví, jak děti doma zabavit? Nabídněte jim své cenné zkušenosti a tipy na aktivity. Čím osobitější a unikátnější váš digitální produkt bude, tím pravděpodobněji o něj budou jevit lidé zájem.

Bohužel neexistuje žádný zaručený návod, který vám dá jistotu, že váš produkt bude úspěšný. Nicméně myslete na to, že se na úspěchu do značné míry podílí vaše prodejní dovednosti a osobnost. Přibližme si to na příkladu. Na rušné ulici stojí dva prodejci limonády.

Prodejce A přímo překypuje energií, je usměvavý, má zájem o své zákazníky a kolemjdoucí vyzývá k tomu, aby jeho limonádu ochutnali. I když je jeho limonáda o něco dražší, jeho stánek je vždy plný.

A teď přejděme k prodejci B, jehož stánek zeje prázdnotou. Jeho limonáda je levnější a dokonce i chutnější, ale prodejce jen nečině sedí a mračí se na svět. Zákazníci proto upřednostňují prodejce A, a to nejen kvůli limonádě, ale také dobré náladě, kterou si odnášejí. Stejný princip platí i v online světě.

Krok 2: Najděte svůj jedinečný prodejní argument (USP)

Proč by si lidé měli koupit digitální produkt u vás, a ne u konkurence? To je otázka, na kterou nabízí odpověď takzvaný unikátní prodejní argument (USP), na kterém by měl být váš produkt vystavený. UPS jednoduše představuje to hlavní, co váš digitální produkt odlišuje od ostatních. Pokud byste například nabízeli online kurz, mohla by vaše konkurenční výhoda spočívat v tom, že byste svým zákazníkům nabídli půl hodiny online konzultace zdarma, kde by s vámi mohli probrat věci, kterým v kurzu zcela neporozuměli. Své UPS můžete zákazníkům sdělit například prostřednictvím prodejní stránky, sociálních sítí nebo obsahového marketingu a digitálního marketingu.

Krok 3: Ukažte se zákazníkům tam, kde na vás čekají

Můžete mít sebelepší produkt určený k online prodeji, pokud ho však nedostanete ke své cílové skupině a nenaladíte se na její přemýšlení, neuspějete. Abyste dokázali digitální produkt úspěšně prodat, musíte porozumět potřebám, preferencím a chování svých zákazníků při nakupování a mít jasno v tom, kde se nacházejí ve chvíli, kdy uvažují o koupi produktu. Je třeba vědět, že nákup produktu má několik fází a v každé fázi se zákazník chová jinak. Prodejní obsah a prodejní argumenty je tedy třeba vždy přizpůsobit každé nákupní fázi. Více o tom, jak efektivně prodávat díky znalosti nákupního chování zákazníků, se dozvíte v tomto článku.

Krok: 4: Nastavte správnou cenu, která není ani moc vysoko ani moc nízko

Cenotvorba je oblastí, nad kterou si vylámal zuby nejeden podnikatel. Příliš vysoká cena může zákazníky odradit od nákupu, stejně tak však zákazníky dokáže odradit i příliš nízká cena, která může vzbuzovat dojem, že se nejedná zrovna o dvakrát kvalitní produkt. Kromě toho samozřejmě také sníží možný výnos. Tajemství správné cenotvorby spočívá v nalezení rovnováhy. Se stanovováním ceny vám může výrazně pomoci průzkum konkurence i znalost cenových strategií. Více o cenotvorbě se dozvíte v článku Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu? Zmíněné tipy je možné využít nejen při prodeji online kurzů, ale také dalších digitálních produktů.

Při stanovování ceny vždy myslete na to, že můžete obdobným digitálním produktům konkurovat i jinými způsoby než jen cenou, vaše konkurenční převaha může například spočívat v tom, že jste na danou oblast odborníci s mnohaletou praxí nebo nabízíte jedinečný formát a zpracování videí apod.

Krok 5: Vylaďte prezentaci digitálního produktu k dokonalosti

Podobně důležitá jako samotný produkt je i prezentace produktu, která by měla přímo křičet: Kup si mě, kup si mě. Vaše prodejní stránka, na které digitální produkt nabízíte, by se měla stát vaším nejlepším prodejcem, díky kterému by měli mít zákazníci okamžitě jasno v tom, proč se jim vyplatí do produktu investovat peníze. Texty by měly být jasné, stručné a výstižné a ideálně by z nich měla vyzařovat vaše jedinečná osobnost. Zároveň by měly dokázat v lidech vzbudit emoce a směřovat přímou cestou k cíli – k prodeji.

Kromě textů věnujte velkou pozornost také samotnému vzhledu prodejní stránky i vašich prodejních příspěvků. Prodej dokáže zvýšit i optimalizace pro vyhledávače, zlepšení uživatelské zkušenosti, ať už prostřednictvím rychlosti načítání stránky nebo zmíněného designu, zákaznický servis nebo analýza dat.

Krok 6: Co nejvíce zjednodušte nákupní proces

Věděli jste, že podle statistik průměrná míra opuštění košíku dosahuje v e-commerce sektoru až 70 %? Jedním z hlavních důvodů je složitý proces platby nebo nutnost vytvoření účtu. Je proto důležité, abyste zákazníkům nákup digitálního produktu usnadnili, jak jen to jde.

Možnost jednoduchého a intuitivního nákupního procesu nabízí SimpleShop, se kterým je celý proces automatizovaný. Jak se SimpleShopem usnadnit nákup digitálních produktů svým zákazníkům?

  1. V SimpleShopu si jednoduše naklikáte prodejní formulář.
  2. Formulář nasadíte na svůj web nebo vložíte odkaz na prodejní stránku tam, kde se pohybují vaši zákazníci.
  3. Zákazník nakoupí a zaplatí přímo na váš účet.
  4. Platba se spáruje s objednávkou v SimpleShopu.
  5. On-line produkt se automaticky odešle zákazníkovi.

Je copywriterkou tělem i duší. Když zrovna nepíše, užívá si sílu slov prostřednictvím knížek. Ráda také tráví čas s kocourem Kryšpínem a psem Obelixem.
Hana Fabiánová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst
Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu (2)

Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu?

V dnešní době, kdy si může vlastní značku zřídit prakticky kdokoliv, je budování silné komunity kolem vašeho brandu důležitější než kdykoliv předtím. Přečíst
Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní Přečíst
Seznámení s obsahovým marketingem (5)

Seznámení s obsahovým marketingem

Co byste řekli na to, mít nástroj, který je podle 78 % firem účinný při získávání nových zákazníků? Nástroj, jenž zvyšuje zisky, buduje důvěru ve Přečíst
Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu

Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu?

Máte zkušenosti a vědomosti, o které byste se rádi podělili s ostatními? Pravděpodobně připravujete svůj první online kurz a přemýšlíte, jak a za kolik jej Přečíst
Chcete prodávat efektivněji řiďte se podle marketingové strategie stdc (6)

Chcete prodávat efektivněji? Řiďte se podle marketingové strategie STDC

Pokud potřebujete porozumět potřebám, preferencím a chování svých zákazníků při nakupování, je potřeba vědět, z jakých fází se nákupní proces skládá a co je pro Přečíst
Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji

Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji?

Persona je marketingový nástroj, který vám pomůže oslovit konkrétní zákazníky. Je mnohem specifičtější než cílová skupina. Přečíst
Online kurzy jako nastartování vašeho podnikání (2)

Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy

Prodáváte online? Máte, případně uvažujete o e-shopu? Věděli jste, že ze zákona musí váš prodejní web obsahovat určité náležitosti? Přečíst
Ss blog náhledovky (10)

Základy měření návštěvnosti a konverzí na webu pro začátečníky

V dnešní době by každého, kdo provozuje webové stránky měla zajímat návštěvnost webu. V tomto článku si povíme, jak začít. Přečíst
Ss blog náhledovky (2)

Top 5 prodejních formulářů za rok 2023

Rok 2023 v SimpleShopu? Opět to byla jízda! Své produkty prostřednictvím našeho prodejního formuláře prodávalo přes ... Přečíst
Ss blog náhledovky (7)

5 tipů, jak vytvořit online kurz s Janou Valentovou

Před tvorbou jakéhokoliv kurzu si zjistěte, jaká je nabídka a poptávka. Také je dobré vybrat takové téma, které bude stále aktuální... Přečíst
Ss blog náhledovky (4)

Nejzajímavějších 6 prodejních formulářů SimpleShop za rok 2022

SimpleShop má už přes 8 000 aktivních uživatelů. A jelikož se s naším prodejním formulářem dá kouzlit, vybrali jsme 6 nejzajímavějších formulářů. Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.