Jak odvádět lepší služby a získat si důvěru zákazníků?

Návrh bez názvu (1)

Investujte do budování vztahů se zákazníky

Věděli jste, že podle průzkumu zveřejněného v knize Marketing Metrics existuje 70% šance, že prodáte produkt stávajícímu zákazníkovi, zatímco pravděpodobnost prodeje produktu novému zákazníkovi je pouhých 5 až 20 %? Statistiky také ukazují, že získání nového zákazníka může stát pětkrát až pětadvacetkrát více než udržení stávajícího. Tato čísla jsou tak důkazem toho, že se investice do budování vztahu se zákazníky opravu vyplatí. Připravili jsme si pro vás několik tipů, jak na to:

Zaměřte se na rychlou a kvalitní komunikaci

Průzkumy ukazují, že dlouhé čekání na odpověď na zaslanou zprávu je pro 60 % zákazníků nejvíce frustrující součástí zákaznických služeb. Až 90 % zákazníků považuje za důležité získat odpověď na své dotazy už do 10 minut. Odpovídejte proto na zprávy co nejrychleji, výstižně a přátelsky. Myslete také na to, že konverzace přizpůsobená každému jednotlivému zákazníkovi dokáže zvýšit angažovanost a spokojenost zákazníků.

Buďte transparentní a důvěryhodní

Důvěra ve značku je klíčovým faktorem pro dlouhodobý úspěch, až 60 % zákazníků se ostatně pro nákup rozhoduje právě na základě důvěry ve značku či podnikatele. Otevřeně proto komunikujte o svých produktech, a pokud dojde k chybě, přiznejte ji a nabídněte řešení.

Jak odvádět lepší služby a získat si důvěru zákazníků

Odměňujte zákazníky za jejich loajalitu

Odměňování zákazníků pro vás může být přínosné hned z několika důvodů.

Zákazníci, kteří se cítí odměňováni za své nákupy, jsou ochotni utratit více a je také pravděpodobnější, že vaše  produkty doporučí svým známým.

Odměňování navíc prohlubuje vztah mezi nimi a vaší značkou. Odměny mohou mít různé podoby. Pokud například prodáváte e-booky, můžete zákazníkům poskytnout slevu na další nákup, přidat k e-booku checklist nebo tahák, který šetří čas, nebo jim nabídnout 15minutovou konzultaci, aby věděli, jak mohou váš produkt co nejlépe využít.

Pište texty lidským jazykem

Pevnější vztahy se svými zákazníky můžete budovat také tím, že budete texty psát lidským jazykem. Texty, které nejsou škrobené a nepostrádají emoce, jsou často přesvědčivější, protože rezonují s potřebami a přáními zákazníků. Ne vždy je tedy nutné používat formální výrazy typu „Vážený zákazníku“.

Nespoléhejte jen a pouze na AI

V zákaznické podpoře jsou čím dál tím častěji nasazovány automatizované telefonní linky využívající umělou inteligenci. I když jsou bezesporu spojeny s řadou výhod, pro některé zákazníky může být interakce s AI méně osobní a frustrující, zejména v případě, že systém nedokáže reagovat na jejich specifické potřeby. Zákazníci by proto měli mít vždy možnost propojit se s lidským operátorem.

Přemýšlejte jako vaši zákazníci

Jedním ze základů úspěšného prodeje i vztahu se zákazníky je vcítit se do jejich potřeb a nabídnout jim to, co hledají.

Jak odvádět lepší služby a získat si důvěru zákazníků (1)

Když někdo zavítá na vaše prodejní stránky, běží mu hlavou dvě základní otázky: Co z toho budu mít a jakou to pro mě má přidanou hodnotu? Chci si to opravdu koupit zrovna tady? Zkuste si projít svůj web očima zákazníka a ujistit se, že je vše jasné, přehledné a lákavé. Na co se zaměřit?

  • Zjednodušte popisky produktů tak, aby bylo hned jasné, jaký je jejich přínos a čím jsou unikátní. Již v prodejním textu také zodpovězte nejčastější otázky zákazníků, popište, co produkt umí, jak jim pomůže nebo pro koho je určený.
  • Pravidelně svůj obsah aktualizujte, starý a neaktualizovaný obsah může budit nedůvěru.        
  • Udržujte jednotný vizuální styl i tón komunikace, který přispívá k pozitivnímu vnímání značky a také k tomu, aby působila důvěryhodně a profesionálně.

💡Tip navíc: Ne nadarmo se říká, že více očí více vidí. Svůj nákupní proces nechejte otestovat lidem v okolí. To, co vám přijde samozřejmé, může být pro jiné matoucí.

Naslouchejte svým zákazníkům a sbírejte zpětnou vazbu

Obdrželi jste od svých zákazníků zpětnou vazbu, ať už pozitivní, nebo negativní? Nenechávejte ji bez povšimnutí, aktivní naslouchání vám umožní lépe porozumět potřebám a očekávání vašich zákazníků a může zlepšit kvalitu vašich produktů i zákaznického servisu. O zpětnou vazbu ideálně aktivně usilujte, přidejte například krátký dotazník po nákupu nebo sledujte recenze a reagujte na ně. Pokud máte fanoušky na sociálních sítích, využijte ankety nebo přímé dotazy.

💡Tip navíc: Jak motivovat zákazníky, aby vám poskytli tolik cennou zpětnou vazbu? Odměňte je, například slevou na další nákup nebo exkluzivním obsahem.

Myslete na pravidlo „méně je více“

Jak zvýšit pravděpodobnost nákupu? Tím, že u vás zákazník okamžitě najde to, co hledá. Nezahlcujte tedy zákazníky nadbytečnými informacemi a namísto kvantity vždy preferujte kvalitu, a to jak u samotného produktu, tak i u prodejních textů. Pokud například prodáváte e-booky, větší službu vám udělá jeden kvalitní e-book než deset průměrných materiálů, které zákazníky odradí a trvale poškodí vaši pověst.

Pravidlo „méně je více“ platí i pro prodejní proces. Zákazníci dnes vyžadují jednoduchost a rychlost. Pokud je v procesu některý krok navíc, odstraňte ho. V případě prodeje e-booku například po zákaznících nevyžadujete adresu, ale pouze e-mail pro doručení. Nabídněte také zákazníkům možnost rychlého placení, například pomocí platby na jedno kliknutí.

Zjednodušte nákup prodejním formulářem od SimpleShopu

Simpleshop

Platí, že čím jednodušší je nákupní proces, tím je pravděpodobnější, že u vás zákazníci nákup dokončí. Prodejní proces výrazně zjednodušuje nástroj SimpleShop, který vám umožní vytvořit prodejní formulář, jež si snadno nastavíte podle svých potřeb a vyberete si jen to, co opravdu potřebujete. SimpleShop nabízí hned několik způsobů platby a automatizuje celý proces – od vystavení faktury až po doručení digitálního produktu zákazníkovi. 

Je copywriterkou tělem i duší. Když zrovna nepíše, užívá si sílu slov prostřednictvím knížek. Ráda také tráví čas s kocourem Kryšpínem a psem Obelixem.
Hana Fabiánová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Návrh bez názvu (1)

Jak odvádět lepší služby a získat si důvěru zákazníků?

Vytvořili jste skvělý digitální produkt, například v podobě e-booku, videí nebo kurzu? Jedním z důležitých kroků úspěšného prodeje je kromě samotného produktu také vztah se Přečíst
Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Jak monetizovat obsah aneb co udělat pro to, aby váš obsah vydělával

Vytváříte digitální obsah, ať už v podobě podcastů, videí nebo blogových článků, a chcete, aby vám začal vydělávat? Existuje hned několik strategií, jak tohoto cíle Přečíst
Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu

Co by měl vědět a dělat každý tvůrce obsahu?

Sdílíte s ostatními své nápady, myšlenky nebo příběhy prostřednictvím různých online platforem? Cítíte, že jsou pro vaše sledující opravdu přínosné a rádi byste z toho Přečíst
Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu

Jak vydat a prodat svou vlastní e-knihu?

Rýsuje se vám v hlavě příběh, který byste rádi poslali do světa? Máte speciální znalosti a chcete se o ně podělit s ostatními? Psaní vám Přečíst
Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst
Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu (2)

Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu?

V dnešní době, kdy si může vlastní značku zřídit prakticky kdokoliv, je budování silné komunity kolem vašeho brandu důležitější než kdykoliv předtím. Přečíst
Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní Přečíst
Seznámení s obsahovým marketingem (5)

Seznámení s obsahovým marketingem

Co byste řekli na to, mít nástroj, který je podle 78 % firem účinný při získávání nových zákazníků? Nástroj, jenž zvyšuje zisky, buduje důvěru ve Přečíst
Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu

Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu?

Máte zkušenosti a vědomosti, o které byste se rádi podělili s ostatními? Pravděpodobně připravujete svůj první online kurz a přemýšlíte, jak a za kolik jej Přečíst
Chcete prodávat efektivněji řiďte se podle marketingové strategie stdc (6)

Chcete prodávat efektivněji? Řiďte se podle marketingové strategie STDC

Pokud potřebujete porozumět potřebám, preferencím a chování svých zákazníků při nakupování, je potřeba vědět, z jakých fází se nákupní proces skládá a co je pro Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.