Jak napsat úspěšný blogový článek?

Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Věděli jste, že podle společnosti HubSpot mají weby s blogem o 55 % vyšší návštěvnost než weby bez blogových článků? A to rozhodně není málo, že? Blogové články vám tak mohou pomoci dosáhnout stanoveného cíle, ať už v podobě vyšší návštěvnosti webu nebo zvýšení prodeje produktů. Odhaduje se však, že je každý den publikováno 6 milionů blogových článků. Jak tedy v takto silné konkurenci obstát? Tím, že čtenářům nabídnete to, co chtějí.

Jak by měla vypadat příprava na psaní článku?

Zkušení copywriteři se shodují na tom, že nejvíce času nevěnují samotnému psaní článku, ale jeho přípravě. Ze všeho nejdříve byste si měli stanovit, proč vlastně článek píšete. Chcete čtenáře informovat, pobavit nebo motivovat k akci? Myslete na to, že podle společnosti HubSpot až 47 % čtenářů blog opouští, pokud nesplní jejich očekávání. Jaké další kroky vás před psaním čekají?

Vciťte se do svých čtenářů

Podle průzkumu společnosti DemandMetric je 88 % marketérů přesvědčeno o tom, že hlubší pochopení cílového publika zlepšuje efektivitu obsahu. Blogové články je proto ideální psát na míru zájmům, problémům i věku vašeho cílového publika.

Věnujte pozornost výběru tématu

Vhodně zvolené téma článků je alfou a omegou blogů. Téma článku by mělo zodpovídat otázky vašich čtenářů. S analýzou populárních témat vám mohou pomoci například nástroje Google Trends, Ahrefs nebo SEMrush, Chcete dosáhnout co nejvyšší návštěvnosti blogu? Podle údajů Content Marketing Institute generuje obsah zaměřený na řešení konkrétních problémů až o 50 % více návštěvnosti než obecná témata.

Nezapomeňte, že vyhledávače milují klíčová slova

Proč při psaní nepodcenit klíčová slova? Máme pro vás další statistiky. Podle společnosti HubSpot blogové články optimalizované na klíčová slova generují o 55 % více návštěvnosti. Nejenže zlepšují SEO, ale pomáhají také přilákat cílové publikum.

Staňte se na chvíli badateli

Jakmile budete znát téma a klíčová slova, která čtenáři v souvislosti s tématem vyhledávají, přichází na řadu sběr informací. V článku byste měli používat aktuální informace z renomovaných zdrojů, a pokud je to možné, článek obohatit statistikami nebo citacemi odborníků. Průzkum společnosti Edelman Trust Barometer došel k závěru, že 73 % čtenářů článek považuje za důvěryhodnější, pokud obsahuje odkazy na ověřené zdroje.

Co vše by měl blogový článek obsahovat?

Nyní už se dostáváme k samotnému psaní článku. Na co byste se měli při psaní zaměřit?

Připravte nadpis, který je atraktivní a relevantní

Nadpis do značné míry rozhoduje o tom, jestli čtenáři na článek kliknou a začnou číst. Nadpis by měl okamžitě zaujmout a vzbudit zájem návštěvníků. Vždy by měl také odrážet obsah článku a měl by být stručný a pochopitelný, jeho ideální délka je 6 až 12 slov nebo méně než 60 znaků. V ideálním případě by měl také zahrnovat klíčová slova. Podle statistik společnosti Backlinko totiž klíčová slova zvyšují až o 36 % šanci, že bude článek zobrazený ve vyhledávačích.

Vykouzlete perex, jenž navnadí ke čtení článku

Perex je úvodním odstavcem článku, jehož cílem je upoutat čtenáře a motivovat ho k přečtení celého textu. I v perexu by měla zaznít klíčová slova a měl by být stručný, jeho délka by se měla pohybovat okolo 4 vět. Efektivní perex by měl poskytnout jasné informace o tématu a cílit na čtenáře. V perexu můžete použít přímé otázky, výzvy nebo motivaci k akci (Hledáte odpověď na….? Čtěte dále a zjistěte více…)

Zvýrazňuje a strukturujte

Při přípravě článku myslete na to, že je důležitý nejen obsah, ale také forma článku. Podle NN Group 43 % čtenářů obsah článku skenuje a projíždí si nadpisy a klíčové informace, než článek začne číst. Článek proto vždy strukturujte do kratších odstavců a používejte nadpisy, podnadpisy, odrážky a zvýraznění textu.

Obohaťte text obrázky, grafy nebo videem

Atraktivitu článku mohou zvýšit kvalitní obrázky, videa nebo grafy a tabulky. To opět dokazují statistiky. Společnost Jeff Bullas uvádí, že články s obrázky mají o neuvěřitelných 94 % více zobrazení než články bez vizuálního obsahu. Dle společnosti HubSpot zase články s videi a interaktivními grafy prodlužují čas strávený na stránce o 60 %. Články s atraktivním vizuálním obsahem také přispívají ke zvýšení sdílení a zlepšují SEO i čitelnost článku.  

Přidejte závěrečné shrnutí a výzvu k akci

Článek by měl být ideálně zakončený závěrečným shrnutím (hlavní body můžete shrnout i na začátku článku) a výzvou akci. Závěrečné shrnutí zajistí, že si čtenář odnese klíčové informace, které jste mu chtěli článkem sdělit. Pomáhá také strukturovat obsah a článku dává jasný konec. Výzva k akci (např. přihlaste se k odběru našeho newsletteru, navštivte naše sociální sítě apod.) zase motivuje čtenáře k další interakci a podporuje cíle článku. Průzkum společnosti HubSpot ukázal, že 70 % B2B webů uvádí, že dobře napsaná výzva k akci výrazně zlepšuje generování leadů.

Připojte k článku profil autora

Zajímavostí je, že podle Edelman Trust Barometer se 70 % čtenářů rozhoduje o důvěryhodnosti obsahu na základě autorovy osobnosti. Díky profilu autora tak článek v očích čtenářů působí důvěryhodněji a posiluje vztah autora s publikem. Profil autora by měl obsahovat jméno a fotografii a stručný popis autora. Může být doplněný o odkazy na sociální sítě nebo odkazy na další obsah.

Napsáno? Výborně! Článek zkontrolujte a publikujte

Z průzkumu společnosti NN Group vyšlo, že 59 % čtenářů přestane číst blogový článek, pokud je plný chyb nebo je špatně napsaný. Před publikací si ho proto dobře pročtěte nebo přizvěte na pomoc praktické nástroje na kontrolu textu, jako je Grammarly. Článek publikujte nejen na webu, ale také na sociálních sítích. Proč? Dle Social Media Examiner dosahují články publikované na sociálních sítích až dvakrát větší návštěvnosti.

Jaká je ideální délka blogového článku?

Podle údajů společnosti Orbit Media z roku 2024 je typická délka blogového článku 1427 slov. Jaká délka je ale nejlepší? Odborníci obecně doporučují články o délce 1000 až 2000 slov. Jednoduchým pravidlem je, aby byl článek tak dlouhý, aby dostatečně pokryl dané téma a poskytl čtenářům hodnotné informace.

Když jeden článek nestačí, aneb vsaďte na pravidelnost

Myslete na to, že jedním článkem, i když bude vyladěný k dokonalosti, pravděpodobně díru do online světa neuděláte. K udržení a růstu čtenářů je klíčové pravidelné publikování článků. Optimální frekvence článků by se měla vždy odvíjet od cílů i tématu vašeho blogu. Statistiky nicméně naznačují, že vyšší frekvence publikování může přinést lepší výsledky v návštěvnosti i generování leadů.

Věříme, že vám náš návod psaní blogových článků usnadní a napíšete skvělý text, který sklidí úspěch. Pokud máte další tipy, díky kterým bude blogový článek ještě poutavější, budeme rádi, když se o ně s námi podělíte. 

Je copywriterkou tělem i duší. Když zrovna nepíše, užívá si sílu slov prostřednictvím knížek. Ráda také tráví čas s kocourem Kryšpínem a psem Obelixem.
Hana Fabiánová

Skvělý článek, co říkáte?

Aby vám žádný další neutekl, nechejte nám na sebe e-mail.

Přečtěte si také

Na podobné téma jsme napsali spoustu článků.
Tady je několik z nich

Kopie návrhu jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu

Jak napsat úspěšný blogový článek?

Chcete vědět, jak napsat článek, který si zamilují vaši čtenáři i vyhledávače? Poradíme vám, na jaké body se zaměřit. Copywriteři se shodují na tom, že Přečíst
Chyby v prodejních formulářích

Chyby v prodejních formulářích

Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt? Přečíst
Jak vytvořit efektivní bio

Jak na působivou instagramovou stránku s odkazem v biu?

Věděli jste, že Instagram celosvětově používají více než 1,3 miliardy lidí a v České republice jsou evidovány zhruba 4 miliony aktivních uživatelů? Přečíst
Návrh bez názvu (48)

Jak se pustit do prvního digitálního prodeje?

Poptávka po digitálních produktech roste bezprecedentním tempem. Důkazem jsou ostatně i statistiky, podle kterých se objem transakcí s digitálními produkty jen za poslední dva roky Přečíst
Copywriter přibližuje svou práci co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty (3)

Copywriter přibližuje svou práci: Co je to copywriting a jak napsat chytlavé texty?

Definicí copywritingu je tvorba obsahových, reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je navést čtenáře k požadované akci. Co to ale znamená v praxi? Hodiny rešerší... Přečíst
Jak si přivydělat z domova přes internet (2)

Jak si přivydělat z domova přes internet?

Zjistěte, jaké digitální produkty se na internetu prodávají nejlépe. Jak odhalíte, v čem je váš potenciál? Objevte online platformy pro prodej. Přečíst
Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu (2)

Proč je důležité tvořit komunitu kolem značky nebo produktu?

V dnešní době, kdy si může vlastní značku zřídit prakticky kdokoliv, je budování silné komunity kolem vašeho brandu důležitější než kdykoliv předtím. Přečíst
Xr:d:daf64mrkcec:286,j:3200231753595899425,t:24040811

Jak začít s online prodejem: průvodce, jak prodávat své výrobky a produkty přes internet

Máte perfektní produkt a hledáte možnosti, jak jej prodávat online? Nabízí se vám hned tři možnosti. Prodávat můžete přes prodejní formulář, webové šablony nebo vlastní Přečíst
Seznámení s obsahovým marketingem (5)

Seznámení s obsahovým marketingem

Co byste řekli na to, mít nástroj, který je podle 78 % firem účinný při získávání nových zákazníků? Nástroj, jenž zvyšuje zisky, buduje důvěru ve Přečíst
Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu

Jak na prodej a stanovení ceny online kurzu?

Máte zkušenosti a vědomosti, o které byste se rádi podělili s ostatními? Pravděpodobně připravujete svůj první online kurz a přemýšlíte, jak a za kolik jej Přečíst
Chcete prodávat efektivněji řiďte se podle marketingové strategie stdc (6)

Chcete prodávat efektivněji? Řiďte se podle marketingové strategie STDC

Pokud potřebujete porozumět potřebám, preferencím a chování svých zákazníků při nakupování, je potřeba vědět, z jakých fází se nákupní proces skládá a co je pro Přečíst
Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji

Co je to persona a jak vám pomůže v prodeji?

Persona je marketingový nástroj, který vám pomůže oslovit konkrétní zákazníky. Je mnohem specifičtější než cílová skupina. Přečíst
Online kurzy jako nastartování vašeho podnikání (2)

Všeobecné obchodní podmínky a GDPR nejen pro e-shopy

Prodáváte online? Máte, případně uvažujete o e-shopu? Věděli jste, že ze zákona musí váš prodejní web obsahovat určité náležitosti? Přečíst
Ss blog náhledovky (10)

Základy měření návštěvnosti a konverzí na webu pro začátečníky

V dnešní době by každého, kdo provozuje webové stránky měla zajímat návštěvnost webu. V tomto článku si povíme, jak začít. Přečíst
Ss blog náhledovky (2)

Top 5 prodejních formulářů za rok 2023

Rok 2023 v SimpleShopu? Opět to byla jízda! Své produkty prostřednictvím našeho prodejního formuláře prodávalo přes ... Přečíst

Stále váháte?

Za zkoušku nic nedáte. Aspoň ne u nás.
Bez závazků a bez háčků.