Chystáte se na prodej online produktů prostřednictvím prodejního formuláře SimpleShop? Máte vlastní web nebo plánujete vytvořit prodejní stránku pro každý produkt?
Pojďte se s námi podívat, s jakými nejčastějšími chybami se při nastavování prodejních stránek a formulářů setkáváme, a na co se vyplatí před nastavením celého prodeje myslet.
Obsah článku:
Vyberte správný typ produktu
Máte jasno v tom, jaký produkt budete na svých stránkách nabízet? Gratulujeme, to je první krok k úspěchu. Jedním ze zásadních bodů správného nastavení SimpleShop prodejního formuláře je totiž volba vhodného typu produktu, pro který chcete prodejní formulář vytvořit.
Vyberte správný typ produktu
Máte jasno v tom, jaký produkt budete na svých stránkách nabízet? Gratulujeme, to je první krok k úspěchu. Jedním ze zásadních bodů správného nastavení SimpleShop prodejního formuláře je totiž volba vhodného typu produktu, pro který chcete prodejní formulář vytvořit.
Vybírat můžete z několika typů produktů, kdy každý z nich má své vlastní specifické nastavení prodejního formuláře. Proto je třeba dbát na správný výběr. Pokud až během práce zjistíte, že pro prodej vstupenek nastavujete prodejní formulář e-booku, budete muset začít od začátku. Typ produktu totiž nelze během tvorby formuláře změnit.
Ujasněte si detaily ohledně prodeje
Měna a jazyk v prodejním formuláři
Možná to teď vypadá jako maličkost, ale ujasněte si, v jaké měně budete své produkty prodávat a v jakém jazyce prodejní formulář bude. Pro každý produkt je toto třeba nastavit individuálně. Takže pokud se rozhodnete, že budete prodávat e-booky také v angličtině pro cizojazyčné zákazníky, musíte si nastavit dva prodejní formuláře. Každý pro konkrétní jazyk a měnu.
Kolik kusů bude k prodeji?
Prodáváte vstupenky? Pořádáte offline školení? Pak je třeba si uvědomit, kolik lidí si bude moci produkt zakoupit. S omezenou kapacitou sálu asi nemůžete nabízet neomezený počet vstupenek.
Nabízíte jen online produkty, nebo i fyzické zboží?
Prodejní formulář pro online produkty je nastavený za pár minut, naklikáte vše potřebné, zveřejníte nabídku a můžete prodávat. Pokud ale máte ve svém portfoliu také produkty, na které si lze sáhnout, nezapomeňte promyslet, jakým způsobem je k zákazníkovi dostanete.
A další podstatné detaily
Budete prodávat přes facebook a chcete měřit konverze? Lze to, ale facebook pixel musíte nastavit přesně podle tohoto návodu. Jinak to fungovat nebude.
Budete prodávat členství? Výborně, ale myslete na to, že propojení členských sekcí je možné pouze s webem vytvořeným ve WordPressu, potažmo Miowebu. S jinými platformami, jako je například Webnode, to bohužel neumíme.
Vzhled prodává
Produkt k prodeji máte připravený, teď se pojďme podívat na samotnou prodejní stránku produktu. Z ní musí být na první pohled zřejmé, co nabízíte. Tedy o jaký se jedná produkt a za kolik je peněz. Nic jiného vašeho zákazníka nezajímá. Pokud by si chtěl přečíst román, sáhne raději po knize.
Ujasněte si, jestli prodejní stránka pro daný produkt, potažmo web, pokud ho máte, obsahuje veškeré informace, které jsou pro kupujícího zásadní:
- Co dostane,
- kolik ho to bude stát,
- kdy to dostane.
Dále myslete na to, že zákazník nebude na stránce cokoliv složitě hledat. Obrázky jsou fajn, ale určitě nemá čas ve spletité koláži pátrat po tom svém produktu. Čas jsou peníze a pokud zákazník do 10 sekund nenajde to, co potřebuje, máte problém.
Vyzkoušejte si jednoduchý test
Mrkněte se na konkurenci. Najděte si několik prodejních stránek nebo webů a nerušeně si každý 5 – 10 sekund prohlížejte. Potom jej zavřete a sepište si veškeré své dojmy. Co vás zaujalo, co si pamatujete, jaké ne/nabízí produkty? Líbila se vám? Nelíbila? Bylo zřejmé, o co tam jde? Takto pokračujte i s ostatními stránkami. Na závěr si pak sesumírujte, kterou stránku si pamatujete včetně toho, co nabízí. Máte? Pak vás nejvíce zaujala.
Stejný průzkum si můžete udělat i v nekonkurenčním prostředí. Získáte tak inspiraci pro nastavení své vlastní prodejní stránky nebo webu.
Buďte srozumitelní
Jasné a výstižné texty
Texty, které na prodejní stránce nebo webu máte, musí být stručné a jasné. Zákazník musí okamžitě pochopit, co nabízíte. Nesmí pochybovat o tom, že je na správném místě, které mu pomůže uspokojit jeho aktuální potřeby.
Čitelná prodejní stránka
Určitě to sami znáte, když něco hledáte, přejedete stránku očima a pokud nezachytíte to, co potřebujete, ze stránky odcházíte.
Text na prodejní stránce nebo webu musí být strukturovaný tak, aby ho čtenáři mohli snadno „skenovat”. Velmi často připomíná takové skenování stránky pohledem písmeno F. Pohled nám vždy utkví na začátku řádku a poté se pozornost vytrácí.
Klíčové informace tedy uvádějte hned ze začátku řádku nebo odstavce. Pokud to tak úplně nejde a textu je více, zvýrazněte tu část, kterou chcete, aby si zákazník opravdu přečetl.
Pozor na detaily!
- Velikost písma: Text musí být čitelný na všech zařízeních, tedy jak na mobilu, tak na desktopu.
- Délka řádku a odsazení. Není nic horšího, než dlouhý slitý text. Jakmile jej zákazník uvidí, můžete si být jistí, že ani nezačne číst. Text rozdělte na krátké odstavce tak, aby se v něm dalo jednoduše orientovat.
- Pravopis. Pokud si nejste jistí svými znalostmi v této sféře, zavolejte si na pomoc korektora nebo známou, která je učitelka češtiny. Neshodou přísudku s podmětem mnoho parády neuděláte.
- Struktura nadpisů pomůže vašemu zákazníkovi v orientaci na stránce. Pokud budou nadpisy správně otextované, pomohou také vám v rámci internetového vyhledávání.
- Zvýrazněte klíčové informace, aby na nich spočinulo oko zákazníka. Tučné písmo, kurzíva, barvy, vše je dovoleno. Zvýrazňujte však s mírou, ať nakonec nemáte na stránkách cirkus.
Pokud nemáte svůj web, nevadí. Všechno výše uvedené můžete vytvořit také na prodejní stránce produktu. Ta lze navrhnout tak, aby odpovídala vaší značce. Můžete upravovat písmo, vkládat pozadí a obrázky i přizpůsobit barvy.
Nezdržujte zákazníky zbytečným vypisováním
Máte jasně, stručně a výstižně zpracovanou prodejní stránku? Výborně, teď už zbývá jen nastavení políček prodejního formuláře.
Zamyslete se, jaké údaje od vašich zákazníků opravdu musíte znát. Pro zaslání online produktu toho skutečně nepotřebujete moc, tak je netrapte vypisováním zbytečných informací.
I přes sebelepší prodejní stránku ještě nemáte vyhráno a zdlouhavý formulář pro vyplnění fakturačních údajů může zákazníka od koupě odradit. A to přece nechcete.